گروه ادب و هنر: ششمین جشنواره فیلم رویش مانند سال‌های گذشته به‌صورت داخلی برگزار می‌شود.

جشن فیلم هنر

پیش از این وعده برگزاری بین‌المللی این جشنواره که به فیلم کوتاه اختصاص دارد داده شده بود ولی گویا کیفیت فیلم‌های خارجی ارسال شده امکان چنین اتفاقی را نداده است.مجید مصلحی، دبیر جشنواره فیلم رویش دیروز در نشستی که با خبرنگاران داشت،

گفت: «فیلم‌های خارجی ارسال شده، شرایط و زیرساخت‌های این جشنواره را دارا نیستند، بنابراین امسال نیز جشنواره به‌صورت بین‌المللی برگزار نمی‌شود و تنها به‌مرور آثار خارجی و تقدیر از آثار برگزیده بسنده شده است. ششمین جشنواره فیلم رویش در مشهد و 14 استان دیگر به‌صورت همزمان برگزار می‌شود.

به گفته مصلحی امسال با 12 کشور دیگر چون قطر، لبنان، پاکستان، افغانستان، سودان، زیمبابوه و... هماهنگ شده تا به‌صورت همزمان برگزارکننده این جشنواره باشند.دبیر ششمین جشنواره فیلم رویش همچنین گفت: در این دوره با 950 فیلم رسیده به جشنواره روبه‌رو بودیم و می‌توان گفت که جشنواره رویش ششم در قله ارسال آثار نسبت به دوره‌های گذشته قرار دارد. 57 فیلم برای حضور در این دوره انتخاب شده‌اند که در این میان 12 فیلم انیمیشن، 18 فیلم داستانی و 27 اثر مستند هستند.

محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز که در این نشست خبری حضور داشت با اشاره به موقعیت جشنواره رویش در 5 دوره گذشته گفت: «زمان آن رسیده که در دوره‌های آتی به تقویت و افزایش سرعت فراگیری جشنواره پرداخته شود چون پایه‌های نظری جشنواره حالا شکل گرفته است.» وی همچنین ترویج ایمان، اخلاق مصلحانه و هویت انقلابی را وظیفه هنرمندان دانست.

مصلحی نیز در بخش دیگری از این نشست با اشاره به نبود جایگاه تعریف شده برای فیلمسازان جوان و کمبود منابع مالی برای حمایت فیلمسازان جوان، اهداف جشنواره را اینگونه بیان کرد: سینمای دینی به دلیل عمق معرفتی که دارد نگاه جوانان را بیشتر به خود مشغول می‌کند.

این جشنواره با هدف سازماندهی و تقویت فیلمسازی دینی، ایجاد و ویترینی شایسته در زمینه سینمای دینی، فضای رقابتی سالم در پرداخت به موضوعات دینی و معنوی و ترویج پژوهش‌های سینمای دینی و معنوی به‌وجود آمده‌است.

وی ادامه داد: همچنین برای رسیدن به این اهداف، دبیرخانه‌ای دائمی جهت ارتباط مستقیم با فیلمسازان جوان دایر شده‌است. سامانه‌ای هم به نام «سامانه رویش» راه‌اندازی شده است که همه فیلمسازانی که برای جشنواره کار ارسال کرده‌اند عضو این سامانه شده‌اند. کتاب «چگونه فیلم کوتاه دیجیتال بسازیم» نیز در هفته آینده رونمایی می‌شود که در اختیار فیلمسازان قرار می‌گیرد.

کد خبر 118672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز