چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: اکران 4فیلم تازه، حال و هوای سینمای تهران را عوض کرد. از دیروز فیلم‌های «لطفا مزاحم نشوید»، «هرچه خدا بخواهد»، «دردسر بزرگ» و مستند «... و آسمان آبی»‌ بر پرده سینماهای تهران آمدند.

سینما ایران

هرچه خدا بخواهد به کارگردانی نوید میهن‌دوست جایگزین «یک جیب پرپول» در گروه سینما قدس شد. این فیلم اولین ساخته کارگردان جوانش است و توسط پرویز شهبازی تهیه شده است. میهن‌دوست پیش از این به‌عنوان دستیار کارگردان فعالیت می‌کرد و با همین سمت در فیلم «عیار 14» شهبازی نیز حضور داشت. پروانه ساخت هرچه خدا بخواهد به کارگردانی پرویز شهبازی صادر شد و در اواسط پیش‌تولید، او تصمیم گرفت دستیارش آن را بسازد و خود صرفا در مقام تهیه‌کننده فعالیت کند.

هرچه خدا بخواهد در جزیره کیش فیلمبرداری شده و حادثه‌ای هم در دریا رخ داد و موجب به‌آب‌آفتادن ترانه علیدوستی، پوریا پورسرخ، فیلمبردار پروژه و یکی دو نفر از عوامل شد که البته به خیر گذشت؛ هر چند دوربین فیلمبرداری در این حادثه از بین رفت تا شهبازی متحمل خسارتی 150میلیون تومانی شود.

فیلم، داستان فردی است که در جزیره کیش ناپدیده شده و حالا بازماندگان او برای یافتنش به کیش آمده‌اند. ترانه علیدوستی، رضا عطاران، حامد کمیلی، فرهاد اصلانی، سعید آقاخانی، ارژنگ امیرفضلی، بهاره‌رهنما، بهنوش بختیاری و پوریا پورسرخ از جمله بازیگران هرچه خدا بخواهد هستند.

لطفا مزاحم نشوید، دیگر فیلمی است که به‌تازگی روی پرده سینماها آمده است. این فیلم اولین تجربه مستقل محسن عبدالوهاب در سمت کارگردانی است. عبدالوهاب پیش از این فیلم‌های «گیلانه» و‌ «خون‌بازی» را به همراه رخشان بنی‌اعتماد کارگردانی کرده است. لطفا مزاحم نشوید که به جای فیلم «فاصله» اکران شده، در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. این فیلم اثری 3 اپیزودی است و محمد احمدی تهیه و فیلمبرداری آن را برعهده داشته است.

لطفا مزاحم نشوید ابتدا قرار بود در 4 اپیزود ساخته شود که در میانه‌های کار، ساخت یکی از اپیزودها منتفی شد. باران کوثری، افشین هاشمی، مزدک میرعابدینی، هدایت هاشمی و حامد بهداد از جمله بازیگران این فیلم هستند.

دردسر بزرگ به کارگردانی مهدی گلستانه نیز به عنوان نماینده سینمای عامه‌پسند در اکران تازه سینماها حضور دارد؛ آخرین محصول پویا فیلمی‌ها که چند کار آخرشان در گیشه، انتظارها را برآورده نکرد. دردسر بزرگ‌ ماجرای جوانی ساده‌‌دل است که مورد سوءاستفاده‌هایی قرار می‌گیرد. رضا داوودنژاد، حامد کمیلی، فتحعلی اویسی و لیلا اوتادی از بازیگران دردسر بزرگ هستند. این فیلم در گروه سینماهای آزاد اکران می‌شود.

... و آسمان آبی نیز اثری مستند است که در چند سالن به‌نمایش درآمده است. این فیلم به زندگی و آثار عزت‌الله انتظامی می‌پردازد. قاسم قلی‌پور، تهیه‌کننده این فیلم است و غزاله سلطانی نیز کارگردانی این مستند را برعهده داشته است.

کد خبر 118838

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز