سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سومین روز از جشنواره موسیقی فجر با اجرای 14 گروه موسیقی در تالارهای تهران در سه قالب رقابتی، جنبی و سخنرانی پی گرفته خواهد شد که از جمله مهم ترین اجراها،برگزاری کنسرت گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان در تئاتر شهر است.

 به گزارش همشهری‌آنلاین محسن شریفیان که این روزها به خاطر انتقادش نسبت به چگونگی استفاده از اثرش در سریال مختار نامه به چهره ای خبری در عالم موسیقی تبدیل شده است،‌شب دو شنبه هم با گروه دارکوب و حامد بهداد،‌هنرپیشه توانمند اجرایی مشترک در برج میلاد داشت تا نگاه ‌ها را بیش از پیش متوجه خود سازد.

more  شریفیان و حواشی موسیقی سریال مختارنامه در گفت و گو با همشهری آنلاین

او ساعت 8 شب به همراه گروهش در تئاتر شهر به صحنه می‌رود تا تنها نهال  و نماینده موسیقی نواحی ایران در جشنواره امسال باشد که موسیقی پرطراوت و گرم منطقه بوشهر را پیش چشم و گوش بینندگان بنشاند.

more   اجرای شریفیان و گروه لیان در جشنواره موسیقی فجر

علاوه بر اجرای گروه لیان گروه‌های دیگری هم در تالارهای تهران به اجرای برنامه خواهند پرداخت که  بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره  در روز چهارشنبه،4 اسفند برنامه‌های زیر اجرا خواهد شد.

تالار وحدت : ساعت 18:30 گروه موسیقی "رستاک" به سرپرستی سیامک سپهری،ساعت 21 ارکستر سمفونیک صدا وسیما به رهبری محمد بیگلری پور.

سالن رودکی:ساعت 18:30 ارکستر"ارک" به سرپرستی محمدعلی صفدرزاده تنها و کوارتت زهی زروان به سرپرستی لاله فلاح پسند، ساعت 21 کوئینتت سازهای بادی و برنجی از کشور اسلواکی.

فرهنگسرای نیاوران: ساعت 16:30کنسرت "آواز ملل" با آواز نسرین ناصحی و شهلا میلانی ویژه بانوان، ساعت 21 ارکستر کامه راتا به رهبری کیوان میرهادی.

سالن اصلی تئاتر شهر : ساعت 20 گروه موسیقی "لیان" به سرپرستی محسن شریفیان.

تالار اندیشه : ارکستر مجلسی جوانان به رهبری بهروز وحیدی آذر.

سالن سوره حوه هنری:ساعت 19 کنسرت گروه موسیقی "دلکش اهواز" به سرپرستی محمد اسماعیل علیزاده و گروه "پاسبان حرم دل" به سرپرستی سیاوش اسماعیلی (بخش رقابتی موسیقی ایرانی ).

تالار ایوان شهر :ساعت 20 ارکستر "پاسارگاد" به رهبری حامد فقیهی و گروه کر "ملل" به رهبری دونا قوامی طهرانی (بخش رقابتی موسیقی ارکسترال).

فرهنگسرای ارسباران:ساعت 19 گروه موسیقی "نوای مخالف" به سرپرستی مسعود نجفی.

پژوهشکده فرهنگ و هنر :-ساعت 16 "بررسی جایگاه موسیقی در رسانه های مکتوب ایران.

نشستی بدون حضور اکثریت سخنرانان

نشست دوم رسانه و موسیقی بدون حضور سه تن از 5 مهمان دعوت شده و تنها با سخنان دو تن برگزار شد.
به گزارش همشهری‌آنلاین محمد موسوی،سردبیر فصلنامه ماهور،مهدی ستایشگر،سردبیر ماهنامه هنر موسیقی، و حسینی سردبیر فصلنامه مقام به رغم آنکه نامشان در فهرست سخنرانان آمده بود،‌در نشست حضور نیافتند و هیچکدام هم تا کنون اطلاعی درباره دلیل عدم حضور خود نگفتند. اما به نظر می‌رسید سخنان تحلیلی آروین صداقت کیش، منتقد و موسیقی‌شناس توانسته باشد تا حدودی عدم حضور این افراد را جبران کند.

صداقت کیش در سخنان خود تحلیلی از وضعیت نشریات تخصصی موسیقی داد و به ارزیابی توصیفی نسبتا دقیقی از تک تک این نشریات پرداخت و گفت که چرا وضعیت نشریات موسیقی همچنان قمر در عقرب است و به رغم تلاش فراوان دست‌اندرکاران این نشریات وضعیت آن در مقایسه با حتی کشورهای همجواری چون ترکیه ،‌اسف‌انگیز وتاسف‌بار است.

بر اساس این گزارش سروش ریاضی سردبیر نشریه گزارش موسیقی نیز به مشکلات مادی ومعنوی نشریات موسیقی پرداخت و گفت که تا کنون هیچ کمکی از سوی ارشاد به این نشریات در قالب یارانه‌های پرداختی صورت نگرفته است. او همچنین به صدا و سیما هم انتقاد کرد که عملا فضای رسانه‌ای مناسبی را برای موسیقی فراهم نکرده است. این نشست‌ها قرار است فردا هم ادامه داشته باشد.

کد خبر 128974
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز