همشهری‌آنلاین: رییس هیات مدیره خانه موسیقی گفت: برگزاری بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر دریچه ای برای نگریستن به افق‌های موسیقایی نسل آینده کشور خواهد بود.

محمد سریر

به گزارش ایرنا، محمد سریر گفت: برخی بر این باورند که جشنواره موسیقی فجر باید همانند فستیوال‌های خارجی برگزار شود و این در حالیست که این مراسم در کشور به نوعی جشن بشمار می‌آید و بیشتر مردمی است.

وی افزود: در این جشن موسیقایی عموم مردم با فراخور حال و سلایقشان می توانند حضور داشته باشند و از برنامه های مورد نظرشان بهره مند گیرند.

سریر با بیان اینکه در این دوره برخلاف جشنواره‌های نخستین حضور جوانان پررنگ تر است، خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر جوانان است تا در قبال رقابت آنان با یکدیگر استعدادهای درخشان و مناسب برای فعالیت‌های هنری آینده شناخته شود.

رییس هیات مدیره خانه موسیقی ادامه داد: این جشنواره فرصتی مغتنم برای معرفی استعدادهای جوانان بشمار می رود چرا که اساتید موسیقی کشور به سبب حضور مداوم در صحنه و برگزاری کنسرت های متعدد برای مردم و مخاطبان شناخته شده هستند.

وی گفت: جشنواره‌هایی این چنینی سبب سکوی پیشرفت جوانان شده و بطور حتم در سال های آینده همین استعدادهای ناشناخته جوان حرف های زیادی را برای گفتن در حوزه موسیقایی کشورخواهند داشت.

سریر اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در همه جای دنیا نیز به سبب ایجاد سکویی برای معرفی جوانان، استعداهای نو، اندیشه‌های تازه است و امید است این جشنواره نیزبتواند سکوی مناسبی برای کشف پتانسیل‌های ناشناخته جوان شود.

رییس هیات مدیره خانه موسیقی در ادامه با تاکید بر نگاه علمی به موسقی پاپ یادآور شد: موسیقی که عیار هنری داشته باشد می تواند مورد تایید قرار گرفته و استفاده شود.

وی گفت: در جشنواره‌های موسیقی علاوه بر جذاب بودن آثار ، معیارهای علمی نیز مورد توجه قرار می گیرد ولی برخی از موسیقی‌های پاپ رایج جوانان جنبه‌های تفننی و تفریحی دارند.

سریر افزود: اگر در ساخت آثار پاپ بر جنبه‌ها و معیارهای هنری نیز تاکید شود می‌توان از حضور آنان در جشنواره‌های موسیقایی نیز استفاده کرد.

وی اظهار داشت: جلسات اولیه این جشنواره سه ماه قبل تشکیل شد و چهارچوب کلی و محتوای آن نیز تصویب و تدوین شده است ولی بخش‌های اجرایی که نیازمند بررسی فعالیت ها بر اساس طرح کلی است زمانبر است که امیدوارم هر چه سریعتر تشکیل یابد.

رییس هیات مدیره خانه موسیقی با تاکید بر اینکه هر گونه نگاه به فعالیت های هنری در حوزه موسیقی به معنای اخص بسیار ارزشمند است،خاطرنشان کرد: اگر متولیان و مسوولان برگزاری چنین جشنواره‌هایی برنامه‌ریزی مدون‌تری نسبت به دوره‌های متوالی آینده ازهم اکنون داشته باشند شاهد شکوفایی هرچه بیشتر موسیقی کشور خواهیم بود. 

کد خبر 124237
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز