شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نبود بروشوری برای معرفی اجراها و به همراه آن برخی ناهماهنگی‌ها در اجرای کنسرت خوان مارتین، نوازنده نامدار گیتار فلامنگوی اسپانیایی، از جمله رخدادهای حاشیه‌ای جشنواره بیست و پنجم بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر کنسرت خوان مارتین در حالی برگزار شد که حتی یک مترجم برای برگردان فارسی سخنان این موزیسین شاخص وجود نداشت.
در حالی که سایت انجمن موسیقی از اقبال گسترده مردم به برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر و حتی تمام شدن بلیت برخی اجراها خبر داده بودند، بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، طبقه‌ بالکن تالار وزارت کشور صندلی ‌های خالی فراوانی داشت و یک چهارم صندلی‌های تالار وحدت هنگام اجرای ارکستر سمفونیک تهران تا پایان برنامه خالی بود.

 ارکستر سمفونیک  تهران به رهبری فریدون صهبایی  و رازمیک اوحانیان به عنوان رهبر گروه کر و نیما مسیحا خواننده،‌سمفونی صلح ، از ساخته‌های  مجید انتظامی را اجرا کردند. این کنسرت هم بدون معرفی برنامه‌و ارائه بروشوری برای قطعات اجرایی به صحنه رفت.

ناهماهنگی در اجرای برنامه‌ها به اندازه‌ای بود که  محسن رجب‌پور،مدیر گروه آریان هم در گفت‌وگویی که روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر با وی داشت بر این نکته تاکید کرد و گفت: هدفگذاری مشخص و طولانی مدت باید در سرلوحه فعالیت جشنواره موسیقی فجر قرار بگیرد؛ نه اینکه مسئولان به دلیل فشار جامعه  در فرصت محدود اقدام به برگزاری جشنواره کنند.

به گزارش همشهری آنلاین پیش بینی می‌شود که در روزهای آینده تعداد بینندگان برنامه‌های جشنواره افزایش پیدا کند. برابر اعلام روابط عمومی جشنواره بیست و پنجم موسیقی فجر گروه‌های زیر در سومین روز(یکشنبه،9 اسفند) به اجرای برنامه می‌پردازند.
در سومین روزجشنواره، فردا کنسرتها و برنامه هایی در بخش های مختلف رقابتی ، جنبی و سخنرانی در 10 تالار و سالن برگزار می شود.

تالار وحدت: ساعت 18و30 گروه موسیقی "دولتمند خلف " از تاجیکستان و21و30 ارکستر زهی "کیف" به سرپرستی هرمان ماکارنکو از اوکراین (بخش بین الملل).

سالن رودکی: ساعت 18و30 ارکستر مجلسی "آرس نوا" به سرپرستی آرمین قیطاسی و دوئت زهی جوان به سرپرستی میلاد عمرانلو ، ساعت 21گروه کر "آریا" به سرپرستی آربی بامومیان و گروه کر هنرستان دختران به سرپرستی شهلا میلانی (بخش رقابتی موسیقی کلاسیک).

تالار بزرگ کشور:کنسرت احسان خواجه امیری دربخش جنبی موسیقی پاپ.

سالن سوره حوزه هنری: ساعت 18و30 گروه "سرایان" به سرپرستی سید رضا طیبی و گروه "زی" به سرپرستی شهباز شاهین پور ( بخش رقابتی موسیقی سنتی) و ساعت 21 تنبورنوازان بیستون کرمانشاه به سرپرستی بهزاد مرادی و" آلاله " به سرپرستی حسین رضایی (بخش جنبی موسیقی سنتی).

سالن اندیشه حوزه هنری : ساعت 18و30 گروه "رومی" به سرپرستی پدرام درخشانی (در بخش جنبی موسیقی سنتی) و21و30 گروه های "غلام مارگیری" از هرمزگان و "غلام رضا المه جوقی" از خراسان (بخش ذکر و ذاکرین و مولودی).

فرهنگسرای نیاوران: ساعت 18و30 کنسرت گروه "آگرین" به سرپرستی رضا انصاری و "موتیف" به سرپرستی داریوش آغنده ( بخش رقابتی موسیقی پاپ) و ساعت21 رسیتال پیانو با تکنوازی مارال یکشی آوا از ترکمنستان و گروه "یرساین باسیکارا" به سرپرستی بریک ژوسب اف از قزاقستان (بخش بین الملل) .

فرهنگسرای ارسباران: ساعت 18و30 کنسرت گروه موسیقی "نغمه هرمزگان" به سرپرستی غلامرضا رحیمیان و "آرنگ" به سرپرستی پیمان بزرگ نیا (بخش رقابتی موسیقی نواحی) و ساعت 21 کنسرت "قشقایی " به سرپرستی علیرضا شهبازی و سخنرانی پروین بهمنی .

پردیس ملت :  ساعت 19و30 کنسرت گروه موسیقی "نغمه ساز" به سرپرستی سینا سرلک .

خانه هنرمندان :ساعت 16 سخنرانی "پویا سرایی" تبارشناسی بنیادهای زیبا شناختی فرهنگ موسیقایی اسلامی - ایرانی در حوزه مدالیته و بریک ژوسب اف قزاقستان.

سالن شهید سلیمانی (منتخب جشنواره معلولین) : ساعت 19 کنسرت گروه کاسیت و تکنوازی سنتور ارغوان حمسی.

کد خبر 102439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز