بندرعباس - خبرنگار همشهری: عملیات شبانه ماموران دریابانی هرمزگان با دستگیری 2 قاچاقچی و کشف محموله3.5 میلیارد تومانی قاچاق پایان یافت.

قاچاق دستگیری

قاچاقچیان با استفاده از 30 قایق تندرو، این محموله را به روستایی ساحلی در حوالی بندرعباس منتقل کرده و قصد قاچاق آن به شهرهای دیگر را داشتند. چند روز پیش گزارشی در اختیار ماموران دریابانی استان هرمزگان قرار گرفت که از فعالیت یک باند قاچاق کالا حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود که اعضای این باند به‌زودی قرار است محموله بزرگی از پوشاک و کفش‌های خارجی را از طریق دریا به یکی از روستاهای ساحلی بندرعباس قاچاق کنند و از آنجا به دیگر شهرها انتقال دهند. به این ترتیب تیمی از ماموران وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی برای شناسایی اعضای این باند آغاز شد.

ماموران با شناسایی مسیر عبور قاچاقچیان، به کمین آنها نشستند و شنبه شب گذشته متوجه تعداد زیادی شناور تندرو شدند که بعد از عبور از آب‌های آزاد، به‌طرف روستای ساحلی در حرکت بودند. شکی برای ماموران باقی نمانده بود که همه این شناورها حامل محموله‌های قاچاق هستند که از سوی قاچاقچیان اجاره شده‌اند.

با مخابره ماجرا به مرکز، تعقیب قایق‌ها در تاریکی شب شروع شد و ماموران با احتیاط کامل آنها را زیرنظر گرفتند. سرنشینان شناورهای تندرو بعد از رسیدن به ساحل، شروع به انتقال محموله‌های قاچاق به‌خودروهایی که در آن نزدیکی متوقف بودند کردند. این کار چند دقیقه طول کشید و بعد از انتقال محموله‌ها‌، خودروها به راه افتادند و راهی روستای جمال احمد در نزدیکی بندرعباس شدند.

ماموران که تمامی حرکات قاچاقچیان را زیرنظر داشتند، ماجرا را به مرکز دریابانی اطلاع دادند و با شناسایی محلی که کالاهای قاچاق به آنجا منتقل شده بود، تیم‌های عملیاتی راهی آنجا شدند. در عملیاتی که در تاریکی شب صورت گرفت، ماموران با حضور در روستای جمال احمد، به محل انتقال محموله‌های قاچاق حمله کرده و با دستگیری 2 قاچاقچی اصلی، ده‌ها کارتن و کیسه که حاوی پوشاک و کفش‌های خارجی بود را توقیف کردند.

سرهنگ غلامرضا سالاری، معاون عملیات دریابانی هرمزگان، با بیان این خبر گفت: در محل دپوی محموله قاچاق، تعدادی مدارک و اسناد جعلی وجود داشت و بررسی‌ها نشان می‌داد که قاچاقچیان، قصد داشتند به وسیله 4‌کامیون، محموله‌های غیرقانونی خود را به شهرهای تهران، مشهد و اصفهان منتقل کنند. وی ادامه داد: متهمان برای اینکه در بین راه، مشکلی برای کامیون‌ها پیش نیاید، اسناد و مدارک جعلی تهیه کرده بودند که نشان می‌داد بار این خودروها کاملا قانونی است و به تازگی از گمرک ترخیص شده‌است .

سرهنگ سالاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده از قاچاقچیان3.5  میلیارد تومان برآورد شده است، تصریح کرد: اعضای باند، این محموله را از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خریداری کرده و با استفاده از 30‌شناور تندرو به ‌روستای ساحلی منتقل کرده بودند که خوشبختانه قبل از انتقال آنها به شهرهای دیگر، دستگیر شدند. وی یادآور شد: 2 متهم دستگیرشده به‌همراه یک کامیون که در محل دپوی محموله قاچاق کشف شده بود، تحویل مرجع قضایی شدند و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 128835

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز