جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در شرایطی برگزار شد که خروجی مشخصی نداشت و تنها بنا شد که تا 2 هفته دیگر سرمربی تیم ملی انتخاب شود.

قلعه نویی و ابراهیم‌زاده که گفته می‌شد نامزدهای هدایت تیم ملی هستند، به عنوان مشاوران تیم امید انتخا

علی کفاشیان خبر می‌دهد که برای انتخاب سرمربی تیم ملی همچنان سرمربی خارجی در اولویت قرار دارد. پرونده کارلوس کرش هنوز بسته نشده و او حاضر است که به‌عنوان مشاور فنی به تیم ملی ایران کمک کند. رئیس فدراسیون اما به این سمت تشریفاتی برای مربی پرتغالی راضی نیست‌ ومی‌گوید:

«کرش هنوز هم علاقه دارد به تیم ایران کمک کند و به‌عنوان مشاور فنی در تیم ملی ایران باشد اما در حال حاضر فدراسیون به‌دنبال سرمربی است. وی چند تماس با ترابیان داشته و به‌نظر می‌رسد هنوز دودل است. این موضوع ربطی به بازارگرمی و افزایش مبلغ قرارداد وی ندارد.» او ادامه می‌دهد: «کرش از همه نظر ایران را پسندیده بود. فکر می‌کنم مشورت وی با افرادی که در ایران نیستند و ایران را ندیده‌اند، باعث شد این تصمیم را بگیرد و تحت‌تأثیر صحبت‌های آنها قرار بگیرد.» کرش همچنان یکی از گزینه‌های خارجی فدراسیون فوتبال است و به گفته رئیس فدراسیون، مبلغ قرارداد با کرش سالانه یک و نیم میلیون دلار بوده است.

درحالی‌ رئیس فدراسیون از انتخاب سرمربی تیم ملی تا 15 روز دیگر حرف می‌زند که نایب رئیس فدراسیون، انتخاب سرمربی را به سال آینده موکول می‌کند. مهدی تاج تاکید می‌کند: «در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی اوایل سال آینده تصمیم‌گیری خواهیم کرد.» در عین حال، در مورد انتخاب سرمربی خارجی رئیس و نایب رئیس، نگاه مشترکی دارند و تاج ادامه می‌دهد: «به این نتیجه رسیده‌ایم که برای تیم ملی از سرمربی بزرگ خارجی استفاده کنیم. همه باید دقت کنند که فدراسیون تنها به‌دنبال اسم‌های خارجی مهم و بزرگ نیست.

ما کسی را می‌خواهیم که دستش ‌ باز گذاشته شود و او بتواند به فوتبال ملی ما بیشترین کمک را داشته باشد. ما مربی تاثیرگذار می‌خواهیم. در کشور ما رسانه‌ها باید بگذارند چنین کارهایی به آرامی پیش رود.» ‌ به غیر از کرش، ظاهرا آنتیچ، سرمربی سابق تیم ملی صربستان نیز یکی از گزینه‌های فدراسیون بوده است. او در جام جهانی 2010 عهده‌دار مسئولیت کادرفنی صربستان ‌ و زمانی نیز سرمربی‌ آتلتیکومادرید بود. کفاشیان این موضوع را تایید می‌کند:

«از طریق مدیر برنامه‌های آنتیچ مذاکراتی صورت گرفته بود و او به پیشنهاد ما پاسخ منفی داد. اما مارادونا گزینه ما نبود و فقط قرار بود سفری به ایران داشته باشد.» فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی نیم‌نگاهی هم به گزینه‌های داخلی دارد. بعد از اینکه کرش گفت نمی‌تواند پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را بپذیرد، موضوع انتخاب سرمربی داخلی به‌طور جدی مطرح شد. عباس ترابیان، سرپرست روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در این باره حرف‌های جالبی می‌زند و می‌گوید:

«هنوز هیچ دست وری درباره مذاکره با گزینه‌های خارجی از سوی فدراسیون به من ابلاغ نشده و در حال حاضر گزینه‌های داخلی برای سرمربیگیری تیم ملی مد نظر مسئولان است.» برای نخستین‌بار نام منصور ابراهیم‌زاده و امیر قلعه‌نویی به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های تصدی این پست به میان آمد.

سرمربی ذوب آهن اما در مصاحبه‌ای گفت که بهتر است سرمربی خارجی انتخاب شود و باشگاه سپاهان نیز در بیانیه‌ای مخالفت خود را با جدایی قلعه‌نویی از این تیم و حضور در تیم ملی اعلام کرد. احتمالا به همین دلیل در جلسه کمیته فنی فدراسیون در مورد این موضوع با ابراهیم‌زاده و قلعه‌نویی صحبتی نشده و فدراسیون ‌ این دو مربی را به عنوان مشاوران تیم امید انتخاب کرده است. با این حساب، فدراسیون فوتبال در حال حاضر گزینه خاصی (چه خارجی و چه داخلی) برای انتخاب سرمربی تیم ملی ندارد. فدراسیون فوتبال که رایزنی خود را برای انتخاب سرمربی از پیش از جام ملت‌های آسیا شروع کرده، آیا می‌تواند تا پایان سال سرمربی جدید را روی نیمکت تیم ملی بنشاند؟

کد خبر 128711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز