شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

حمید ضیایی‌پرور: کنگره جهانی موبایل در بارسلون که از روز سه‌شنبه 26‌بهمن ماه کار خود را آغاز کرده بود دیروز جمعه 29 بهمن پایان یافت.

کنگره جهانی موبایل

 در این کنگره که بزرگ‌ترین رخداد در حوزه گوشی‌های تلفن همراه در جهان به شمار می‌رود بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده گوشی‌های تلفن‌همراه، نرم‌افزارهای موبایل، راهکارها و لوازم جانبی این وسیله ارتباطی، مشارکت فعال داشتند. در نمایشگاه امسال بزرگ‌ترین فعالان صنعت جهانی تلفن‌همراه از جمله نوکیا، سامسونگ، موتورولا، HTC، LG، HP، RIM، مایکروسافت، اپل و سونی‌ اریکسون حضور یافتند و در کنار آن شرکت‌های کوچک‌تر نیز آخرین محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دادند. نمایشگاه امسال با مشارکت 1300‌شرکت در فضایی به وسعت 142‌هزار متر مربع برگزار شد و طبق برآوردها 50‌هزار نفر از متخصصان و علاقه‌مندان صنعت موبایل از 200 کشور جهان از این نمایشگاه بازدید کردند. نمایشگاه امسال در نوع خود بزرگ‌ترین نمایشگاه و کنگره موبایل نیز بوده است.

گوشی هوشمند سامسونگ

سامسونگ در این کنگره جهانی از جدیدترین گوشی هوشمند خود با سیستم عامل Bada به‌نام Wave رونمایی کرده و درصدد است میزان فروش گوشی‌های هوشمندش را 3برابر کرده و به 18‌میلیون دستگاه در طول سال‌جاری میلادی برساند. در ویترین سامسونگ گوشی‌های S8500 Wave، I8520، C3200 Monte Bar، E2550 Monte Slider و B3410W به نمایش گذاشته شد. سامسونگ همچنین گالکسی اس 2 را با آندروید 3/2رونمایی کرد؛ تلفنی با صفحه نمایش 5/4 اینچی و نسل دوم گوشی موفق کاگلسی اس.

نسخه آندروید موبایل کسپرسکی

آزمایشگاه کسپرسکی، شرکت ارائه‌کننده راه‌حل‌های امنیت اطلاعات از نسخه سازگار با آندروید نرم‌افزار امنیتی موبایل کسپرسکی رونمایی کرد.طی این کنگره، نسخه ۹‌آنتی ویروس موبایل کسپرسکی که از سکوهای آندروید و بلک‌بری پشتیبانی می‌کند، توانایی‌های خود در زمینه حفاظت از تلفن‌های همراه هوشمند در برابر انواع بدافزارها و تهدیدات را به نمایش گذاشت.

تلفن هوشمند خورشیدی

آخرین تلفن همراه هوشمند به نمایش درآمده در کنگره جهانی موبایل بارسلونا، تلفن همراه هوشمند Umeox Apollo است. این تلفن همراه که از سیستم عامل آندروید 2/2 (فرویو) گوگل بهره می‌برد به 2/5 ساعت قرار گرفتن در برابر نور خورشید نیاز دارد تا به‌طور کامل شارژ شود. اگر چه در نگاه اول این تلفن همراه محصول چین محصول جذابی علی‌الخصوص برای مسافرت به‌نظر می‌رسد اما در واقع اینکه بخواهیم هر روز 2/5 ساعت تلفن همراه هوشمند خود را در برابر نور خورشید رها کنیم، جذاب به‌نظر نمی‌آید.  به احتمال بسیار این تلفن همراه در بین تماس‌ها و با ۱۰ تا ۱۵‌دقیقه قرار گرفتن در برابر نور خورشید خواهد توانست حداقل نیرویی برای تماس بعدی شما فراهم کند اما آنطور که اعلام شده اگر تمام نیروی شارژ این گوشی کاملا خالی شود باید ۱۷‌ساعت در برابر نور خورشید قرار بگیرد تا مجددا قابل استفاده شود.

نخسین تبلتHTC
HTC نخستین تبلت آندرویدی خود را نیزدر این کنگره رونمایی کرد. تبلت مذکور که با نام فلایر (Flyer) عرضه شده است، مانند هر تبلت ۷ اینچی آندرویدی دیگر، ذاتا شبیه به یک تلفن همراه بزرگ است و حتی ممکن است بیش از بقیه تبلت‌های ۷ اینچی به تلفن همراه شبیه باشد و بهترین تبلت یا در واقع تلفن همراه بزرگ‌شده و تبدیل شده به تبلت باشد. این تبلت مانند تبلت‌های پیشین ۷‌ اینچی آندرویدی به آندروید۳‌ (هانی‌کامب) گوگل مجهز نیست بلکه از نسخه‌ای نامعلوم از آندروید با قابلیت نرم‌افزاری Sense تلفن‌های همراه HTC به همراه ویدجت‌های مخصوص و صفحه خانگی ۳ بعدی برخوردار شده است.

3 گوشی هوشمند جدید سونی‌اریکسون

سونی‌اریکسون از 3 گوشی هوشمند جدید رونمایی کرده و قصد دارد در طول سال‌جاری عملکرد بهتری داشته باشد. سونی اریکسون هم گوشی‌های XPERIA X10 mini pro، X10 mini و Vivsaz pro را عرضه کرد. سونی‌اریکسون گوشی تازه‌ای از سری گوشی‌های Xperia با نام نئو را معرفی کرد که از آندروید33/2 بهره می‌برد. دوربین 8 مگاپیکسلی با توانایی ضبط تصاویر با کیفیت HD و صفحه نمایش 4 اینچی از مشخصات بارز آن است.

نخستین سیستم عامل ویژه تلفن

شرکت ARM تولید‌کننده انگلیسی ریزپردازشگرها، نخستین تلفن همراهی را که روی سکوی آندروید گوگل فعال می‌شود عرضه کرد. سرانجام پس از شایعات مربوط به نمونه آزمایشی نخستین تلفن همراه برپایه سکوی تلفن همراه Android گوگل، نخستین نمونه آزمایشی تلفن همراه برپایه این سیستم عامل در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شد. البته شرکت‌های دیگری هم وجود دارند که در نمایشگاه بارسلونا، راه‌حل‌های مختلفی را برای این تلفن همراه عرضه کرده‌اند.
از میان شرکت‌هایی که از ابتدای سال‌جاری تلفن‌های همراه برپایه آندروید را عرضه کرده‌اند، می‌توان به تی- موبایل، بازوی موبایل تله کام آلمان و شرکت رایانه‌های فناوری‌های برتر(HTC) اشاره کرد.ائتلاف باز تلفن در یک قطعه (Oha) و گوگل تضمین کرده‌اند که سیستم عامل آندروید سکویی است که موجب تسهیل در جست‌وجوی اینترنت از راه موبایل می‌شود.

 

کد خبر 128605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز