گروه حوادث: زوج تبهکار بعد از فرار از زندان، نقشه کلاهبرداری 400 میلیون تومانی خود را عملی کردند.

متهم

متهمان با شناسایی واحدهای خالی یک مجتمع مسکونی، خود را صاحب آن جا می‌زدند و به بهانه اجاره دادن آپارتمان، اقدام به کلاهبرداری می‌کردند. راز کلاهبرداری‌های این زوج فراری زمانی فاش شد که مالباختگان هنگام اسباب‌کشی به آپارتمانی که اجاره کرده بودند متوجه شدند فریب یک زن و مرد شیاد را خورده‌اند. به همین خاطر راهی اداره آگاهی شدند تا از آنها شکایت کنند.
یکی از شاکیان در تشریح ماجرا به ماموران گفت: من و همسرم زمانی که به‌دنبال آپارتمان مناسبی برای اجاره می‌گشتیم، از طریق آگهی روزنامه‌ها متوجه شدیم فردی قصد دارد آپارتمانش را در شهرک بوعلی اجاره دهد، از آنجا که شرایط درج شده در آگهی کاملا مناسب بود، راهی بنگاه معاملات ملکی مورد نظر شدیم و در آنجا با مردی که خود را آقای آستانه معرفی می‌کرد، آشنا شدیم.

این مرد ما را به یک مجتمع مسکونی برد و آپارتمان مورد نظر را نشانمان داد. وقتی آنجا را پسندیدیم، او ما را به‌خانه زنی برد که ادعا می‌کرد صاحب آپارتمان است. این زن با بیان اینکه آپارتمان، نیاز به تعمیرات مختصری دارد، از ما مهلتی 2 ماهه برای تحویل آن گرفت و ما هم که نمی‌خواستیم آنجا را از دست بدهیم، بخشی از مبلغ رهن را به‌عنوان ودیعه پرداخت کردیم و بعد از نوشتن قرارداد، ساختمان را ترک کردیم اما بعد از 2 ماه وقتی برای تحویل گرفتن کلید به آنجا رفتیم، نه از آن زن خبری بود و نه از آقای آستانه. آنجا بود که فهمیدیم آنها با معرفی خود به‌عنوان صاحب آپارتمان، ما را فریب داده‌اند و بعد از دریافت مبلغی هنگفت به‌عنوان ودیعه پا به فرار گذاشته‌اند.

درحالی‌که دیگر شاکیان هم اظهارات مشابهی را مطرح می‌کردند، تحقیقات برای دستگیری زن و مرد کلاهبردار آغاز شد.
ماموران با حضور در مجتمعی که متهمان قصد اجاره واحدهای خالی آن را داشتند، متوجه شدند که زن و مرد کلاهبردار، زوج جوانی هستند که در همان مجتمع زندگی می‌کردند و مرد جوان به تازگی به‌عنوان مدیر ساختمان منصوب شده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد با توجه به اینکه می‌دانست کدام یک از واحدهای مجتمع خالی هستند، آگهی اجاره این واحد را در روزنامه‌ها چاپ می‌کرد. بعد از چاپ آگهی در نقش واسطه و همسرش در نقش صاحبخانه وارد عمل می‌شدند و با فریب زوج‌هایی که قصد اجاره آپارتمان را داشتند، از آنها مبالغی دریافت کرده و دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایشان می‌زدند.

زندانیان فراری

با این اطلاعات، ماموران محل زندگی زوج کلاهبردار را شناسایی کردند اما وقتی وارد آنجا شدند که اثری از آنها نبود.
این زن و مرد با اطلاع از شکایت مالباختگان، با عجله محل زندگی خود را ترک کرده و حتی فرصت نکرده بودند پول‌ها و مدارک جعلی را نیز با خود ببرند.

در بازرسی محل زندگی متهمان، مدارکی به دست آمد که نشان می‌داد زوج کلاهبردار سمیه و هادی نام دارند و پیش از این هم به اتهام کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده بودند اما چندی پیش به بهانه مرخصی از زندان خارج شده و دیگر به آنجا بازنگشته‌اند. سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: تحقیقات نشان می‌داد این زوج تبهکار تا‌کنون به بهانه اجاره آپارتمان‌ ده‌ها نفر را فریب داده و دست‌کم 400 میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجا که هنوز ردی از مخفیگاه آنها به دست نیامده، قاضی پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که از این دو متهم خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌های 63957760 و 66085646 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

کد خبر 128573

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز