سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس در تعقیب سردسته باندی است که با ایستادن در صف بانک، چک‌‌های مشتریان را خریداری کرده و بعد از تغییر رقم آن، نقشه کلاهبرداری خود را عملی می‌کردند.

متهم

تحقیقات برای دستگیری این باند با شکایت مردی در دادسرای رسالت تهران آغاز شد. شاکی به بازپرس پرونده گفت: چند روز پیش یک چک 180 هزار تومانی را به بانک بردم تا آن‌را نقد کنم. هنگامی که در صف شلوغ بانک ایستاده بودم نفر پشت سر من گفت که کار زیادی در بانک دارد و حاضر است مبلغ چکم را پرداخت کند تا دیگر لازم نباشد مدت زیادی در صف بایستم. من هم که تصور می‌کردم او از روی خیرخواهی این پیشنهاد را مطرح کرده، چک را به او دادم و بعد از گرفتن 180 هزار تومان پول نقد از بانک خارج شدم اما چند روز بعد متوجه شدم که به جای 180 هزار تومان، 18 میلیون تومان از حساب صاحب چک برداشت شده است.

بعد از اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی در این زمینه آغاز شد و ماموران متوجه شدند فردی که چک را در بانک از شاکی گرفته بود، یک جاعل حرفه‌ای است که بعد از گرفتن چک، رقم آن را با استفاده از مواد شیمیایی به 18 میلیون تومان افزایش داده و آن را نقد کرده است. درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه داشت گزارش‌هایی از کاشان، بابل، کرمان و زرند به پلیس آگاهی رسید که نشان می‌داد جاعلان با استفاده از همین روش از افراد زیادی کلاهبرداری کرده‌اند.

در ادامه تحقیقات، ماموران متوجه شدند که جاعلان اعضای یک باند حرفه‌ای هستند که بعد از حضور در بانک‌های شهرهای مختلف، افراد میانسال و سالخورده‌ای را که برای نقد کردن چک به بانک آمده‌اند، شناسایی کرده و بعد از فریب آنها و گرفتن چک‌هایشان، مبلغ آن را به چندین برابر افزایش داده و دست به کلاهبرداری میلیونی می‌زنند. با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری اعضای باند ادامه یافت و مدتی بعد ماموران موفق شدند یکی از متهمان را در شهر کاشان دستگیر کنند.

این مرد با در اختیار داشتن یک چک جعلی به بانکی در این شهر رفته بود که کارمند بانک متوجه تغییر رقم چک شده و با کمک پلیس او را به دام انداخته بود. متهم که سعید نام دارد به اداره آگاهی منتقل شد و با اطلاعات به‌دست آمده از او، 6 نفر دیگر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ موذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: با دستگیری 7 عضو این باند و اعتراف آنها به کلاهبرداری یک میلیارد و 300 میلیون تومانی با این شگرد، معلوم شد که سردسته باند، فردی به نام بیژن است که بعد از به دام افتادن همدستانش، متواری شده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده در حال حاضر بیش از 60‌شاکی دارد، افزود: از آنجا که هنوز سرنخی از سردسته باند به دست نیامده، قاضی پرونده دستور چاپ عکس او در روزنامه‌ها را صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را در اختیار پلیس 110 قرار دهند.

کد خبر 130544

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز