گروه حوادث: مرد جوان با راه‌اندازی یک بنگاه معاملات ملکی، خانه‌ای را که رهن کرده بود به افراد زیادی رهن داد و با این روش بیش از 150‌میلیون تومان کلاهبرداری کرد.

متهم

مدتی قبل، مرد جوانی به شعبه 15 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 رفت و مدعی شد: مدتی قبل درحالی‌که قصد اجاره یک خانه را داشتم، آگهی مربوط به یک واحد مسکونی را که در جنت‌آباد، برای رهن گذاشته شده بود، دیدم و وقتی با شماره تلفن ذکر شده در آگهی تماس گرفتم، با مالک یک بنگاه معاملات املاک به نام قرن 21 در جنت آباد آشنا شدم. وی ادامه داد: بعد از تماس با صاحب بنگاه که مرد جوانی بود، برای دیدن آپارتمان قرار گذاشتیم و وقتی از آپارتمان مورد نظر خوشم آمد، با دادن چند میلیون تومان پول پیش، آن را قولنامه کردم اما وقتی بعد از چند روز برای گرفتن کلید خانه به جلوی بنگاه رفتم، متوجه شدم مرد کلاهبردار خانه مورد نظر را به افراد دیگری به همین روش اجاره داده و با گرفتن میلیون‌ها تومان پول، متواری شده است.

با طرح این شکایت، پرونده در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و درحالی‌که هر روز بر تعداد شاکیان افزوده می‌شد، تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد در چندمرحله، بعد از اجاره تعدادی آپارتمان‌، خود را صاحب آنها جازده و آپارتمان‌های مورد نظر را به چندین نفر اجاره داده است. کارآگاهان اداره چهاردهم در ادامه تحقیقات دریافتند که متهم تحت تعقیب آنها با استفاده از هویت‌های جعلی مختلف از جمله پیام و عبدالکریم اقدام به تنظیم قرارداد اجاره منزل با مالباختگان کرده که تاکنون با شناسایی تعدادی از مالباختگان، مبلغ کلاهبرداری‌شده از آنها در حدود 150 میلیون تومان برآورد شده است.

سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: تنها سرنخی که تا‌کنون از این متهم به دست آمده، عکسی از اوست و در حال حاضر بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ این عکس در روزنامه‌ها از کسانی که از مخفیگاه متهم خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تماس‌های 51055614 و 51055514 در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار دهند. همچنین دیگر مالباختگان احتمالی نیز می‌توانند برای شکایت از مرد کلاهبردار به شعبه 15 بازپرسی در دادسرای ناحیه 5 تهران مراجعه کنند.

کد خبر 131954

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز