گروه حوادث: راز نماینده قلابی شرکت بیمه زمانی فاش شد که طعمه‌های او بعد از تصادف‌های سنگین، متوجه شدند بیمه‌نامه‌ای که در اختیار دارند جعلی است و باید همه خسارت تصادف را از جیب خودشان پرداخت کنند.

متهم

بهمن ماه سال گذشته، مردی به شعبه دوم دادیاری در دادسرای ناحیه 32 تهران (ویژه رسیدگی به جرائم راهنمایی و رانندگی) رفت و مدعی شد بیمه‌نامه‌ای که از شرکت بیمه خریداری کرده، جعلی است.
این مرد در تشریح ماجرا گفت: 3 ماه پیش زمانی که می‌خواستم ماشینم را بیمه شخص ثالث و بدنه کنم، از طریق آگهی روزنامه‌ها با نمایندگی یکی از شرکت‌های بیمه آشنا شدم. این نماینده شرایط خوبی برای دریافت حق بیمه داشت و من هم با شماره تلفنی که در آگهی درج شده بود، تماس گرفتم.

شاکی ادامه داد: نماینده شرکت بیمه بعد از اینکه تلفنی مشخصاتم را پرسید، مدارک بیمه‌نامه را با پیک موتوری به مقابل خانه‌ام فرستاد و در عوض، من هم بخشی از حق‌بیمه را نقدی و بخشی از آن را به‌صورت چک به پیک دادم تا به نمایندگی ببرد. اما چند ماه بعد وقتی با ماشینم تصادف کردم و به پرداخت دیه و خسارت محکوم شدم، خواستم از بیمه استفاده کنم که متوجه شدم بیمه‌نامه ماشینم جعلی است و همه خسارت را باید خودم پرداخت کنم.

شاکیان به صف

مرد جوان، تنها کسی نبود که در دام نماینده قلابی شرکت بیمه گرفتار شده بود. بعد از او افراد دیگری هم به دادسرا مراجعه کردند و با طرح شکایت‌های مشابه مدعی شدند بعد از پرداخت مبلغ بیمه به نماینده قلابی، بیمه‌نامه جعلی در اختیارشان قرار گرفته است. با افزایش شاکیان، پرونده در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات تخصصی برای شناسایی نماینده قلابی شرکت بیمه آغاز شد.

ماموران در تحقیق از مالباختگان و بررسی‌های تخصصی، به سرنخ‌هایی از مردی به اسم آرش دست یافتند که احتمال می‌رفت در تهیه بیمه‌نامه‌های جعلی دست داشته است. بررسی‌ها نشان می‌داد آرش قبلا دارای دفتر نمایندگی بیمه بوده اما به‌علت تخلفات متعدد و شکایت نماینده حقوقی شرکت بیمه، مجوز فعالیت‌اش لغو شده است. با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری این مرد آغاز شد اما او بعد از کلاهبرداری از طعمه‌هایش، محل زندگی خود را تغییر داده بود و کسی از وی خبر نداشت.

با این حال، جست‌وجوهای پلیسی ادامه یافت و کارآگاهان سرانجام موفق شدند مخفیگاه این مرد را در شمال شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی به همراه 2 نفر از همدستانش دستگیر کنند. با کشف تجهیزات ویژه جعل بیمه‌نامه و مهر‌های تقلبی 2 شرکت بیمه در مخفیگاه متهمان، تمامی آنها به اداره آگاهی انتقال یافتند و تحت بازجویی قرار گرفتند. آرش در بازجویی‌ها با اعتراف به فریب 110 نفر با این شگرد گفت: بعد از چاپ آگهی در روزنامه‌ها، کسانی را که قصد بیمه کردن ماشین‌شان را داشتند، شناسایی می‌کردیم و بعد از پیشنهاد فروش بیمه‌نامه با شرایط استثنایی، بیمه‌‌نامه‌های جعلی را به آنها می‌فروختیم.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمامی شاکیان این پرونده بعد از تصادف با خودروشان و در هنگام پرداخت خسارت متوجه جعلی بودن بیمه‌نامه‌های خود شده‌اند. حال اینکه احتمال دارد تعداد زیادی از طعمه‌های این باند که تا‌کنون تصادف منجر به خسارت نداشته‌اند، متوجه جعلی بودن این بیمه‌نامه‌ها نشده باشند. بنابراین از شهروندانی که به شیوه فوق از آنان کلاهبرداری شده دعوت می‌شود برای پیگیری موضوع به اداره 13 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 134132

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز