همشهری آنلاین: گزارش‌ها از تحولات اخیر بحرین حاکی است در جریان حمله ناگهانی بامداد روز پنجشنبه 29 بهمن نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان بحرینی در منامه، علاوه بر کشته شدن چهار نفر از تظاهر کنندگان، دست کم 60 نفر از آنان نیز مفقود شده‌اند.

60 نفر از تظاهر کنندگان بحرینی مفقود شده اند

به گزارش ایرنا، رسانه های خارجی ضمن اعلام این خبر، همچنین گزارش دادند که هیچ اطلاعی از سرنوشت مفقود شدگان در دست نیست و اگر چه تعداد قربانیان تظاهرات ضد دولتی در بحرین که از روز دوشنبه هفته قبل آغاز شده، تا کنون 7 نفر اعلام شده است، ممکن است با روشن شدن وضعیت مفقودین، آمار کشته شدگان افزایش یابد.

بحرین برای سرکوب کردن تظاهرات هزاران نفری مردم این کشور تنها به نیروهای پلیس و امنیتی اکتفا نکرده و ارتش را همراه با تجهیزات و ادوات زرهی راهی خیابان‌های منامه کرده است.

ارتش بحرین که تعداد زیادی تانک و خودروهای نظامی خود را در خیابان ها منامه مستقر کرده و تقریبا تمام راه های ورودی به پایتخت را بسته است، به تظاهر کنندگان هشدار داده درصورت ادامه تظاهرات، دست به اقدامات شدیدتر علیه مردم خواهد زد.

تظاهرکنندگان که طبق گزارش ها اکثریت آنان را شیعیان بحرین تشکیل می دهند، خواستار انجام اصلاحات سیاسی زیربنایی و ایجاد دمکراسی واقعی در کشورشان هستند.

تظاهرات بحرین در روزهای اخیر صدر مهمترین اخبار رسانه های جهان قرار گرفته و حوادث و تحولات این کشور همچنان از خبرساز ترین سوژه ها برای رسانه های منطقه ای و بین المللی است.

شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین روز سه شنبه در پیامی تلویزیونی خطاب به مردم کشورش، با ابراز تاسف از کشته شدن دو نفر از تظاهرکنندگان، دستور داد کمیته ای برای تحقیق درباره کشته شدگان تشکیل شود.

کد خبر 128557
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز