سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

گروه حوادث: زن بی‌سواد که ادعا می‌کرد کلید حل هر مشکلی در دستان اوست، برای فریب طعمه‌هایش از روش عجیبی استفاده می‌کرد.

متهم

این زن مدعی می‌شد طلسم و دعاهایی که او با زعفران، آنها را تهیه کرده، می‌تواند طعمه‌هایش را به خواسته‌هایشان برساند.
چندی قبل زن جوانی به اداره آگاهی شهریار رفت تا از زن رمالی که از او کلاهبرداری کرده بود، شکایت کند. این زن به ماموران گفت: بعد از ازدواج با همسرم، متوجه شدم که او علاقه زیادی به بچه‌ دارد اما بعد از چند بار مراجعه به پزشک متوجه شدم که باردار نمی‌شوم. وقتی خانواده همسرم از ماجرا باخبر شدند تلاش کردند کاری کنند تا همسرم از من جدا شود اما ما زندگیمان را دوست داشتیم و حاضر به جدایی نشدیم.

تا اینکه مدتی قبل متوجه شدم همسرم قصد ازدواج با دختر دیگری را دارد و به خاطر اینکه از این کار او جلوگیری کنم به پیشنهاد یکی از دوستانم نزد زنی رفتم که ادعا می‌کرد دوای هر مشکلی در دستان اوست و با نوشتن دعا و طلسم می‌تواند مشکلم را حل کند.

شاکی ادامه داد: زن رمال مدعی بود که گره مشکل من توسط او باز می‌شود و او می‌تواند با دعا و طلسمی که با زعفران آن را می‌نویسد و تهیه می‌کند کاری کند که نه تنها همسرم از ازدواج با دختر دیگر صرف‌نظر کند بلکه علاقه‌اش به من چند برابر شود. من هم که این حرف‌ها را باور کرده بودم، گفتم که حاضرم برای انجام این کار پول خوبی بدهم. به این ترتیب زن رمال تعدادی کاغذ به من داد و خواست آنها را در چهارگوشه خانه‌ام بگذارم. بعد هم مدعی شد که به‌زودی همسرم از ازدواج مجدد منصرف خواهد شد. بعد از گرفتن کاغذها، درحالی‌که مبلغ هنگفتی به این زن پرداخت کرده بودم به خانه برگشتم اما طلسم زن رمال نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه همسرم تصمیمش را عملی کرد و زندگی‌ام از هم پاشید.

درحالی‌که شکایت این زن در حال بررسی بود، کارآگاهان اداره آگاهی شهریار با شکایت چند زن جوان دیگر که به همین روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند روبه‌رو شدند. از آنجا که همه شاکیان، مشخصات مشابهی از زن کلاهبردار ارائه کرده بودند، شناسایی و دستگیری این زن در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران با به دست آوردن اطلاعات و سرنخ‌هایی از محل فعالیت متهم در مارلیک کرج، او را دستگیر کردند.

از منزل این زن وسایل و آلات جرم از قبیل کتاب دعانویسی و رمالی و عکس‌های مراجعه‌کنندگان و تعدادی طلسم و وسایل عجیب و غریب که برای کار رمالی از آنها استفاده می‌شد، کشف شد. با انتقال متهم به اداره آگاهی شهریار، وی به کلاهبرداری به بهانه رفع مشکلات زنان جوان اعتراف کرد و مدعی شد: من بی‌سواد هستم و توانایی خواندن و نوشتن ندارم؛ به همین خاطر با همکاری فرزندم، مطالبی را از کتاب‌های قدیمی استخراج کرده و با استفاده از آنها و نوشتن جملات شکسته و ناخوانا، برای افراد مراجعه‌کننده طلسم و دعا تهیه می‌کردم و برای این کار مبالغ هنگفتی از آنها می‌گرفتم.

پس از اعتراف متهم به کلاهبرداری از 12 نفر با این شگرد، پسر او نیز به دام افتاد و با توجه به اینکه احتمال می‌رود متهمان از افراد زیادی کلاهبرداری کرده باشند، قاضی شعبه 102 دادگاه جزایی شهرستان ملارد، مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره زن رمال را در روزنامه‌ها صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به شعبه 102 دادگاه جزایی شهرستان ملارد مراجعه کنند. سرهنگ یارندی، معاون مرکز اطلاع رسانی استان تهران با اعلام این خبر به شهروندان هشدار داد مراقب افراد سودجو باشند و درصورت اطلاع از فعالیت چنین افرادی، ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 128385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز