همشهری آنلاین : معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری آزمون دکتری تخصصی این دانشگاه در روزهای 28 و 29 بهمن خبر داد و گفت: 29 واحد دانشگاهی کشور در 270 رشته محل این آزمون را برگزار می‌کنند که فرایند مصاحبه تا شهریور ماه ادامه دارد.

محمدرضا مهرادفر در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در هفته آخر بهمن ماه گفت: آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد در 173 کد رشته، روزهای 28 و 29 بهمن ماه همزمان با آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد 27 هزار داوطلب رقابت دارند افزود: از این تعداد 23 هزار نفر داوطلب دوره دکتری تخصصی با آزمون و چهار هزار نفر متقاضی دوره دکتری تخصصی بدون آزمون هستند.

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد از افزایش تعداد رشته محل‌های دوره دکتری تخصصی این دانشگاه آزاد در سال 90 خبر داد و گفت: 10 درصد تعداد رشته محل های این دوره از آزمون دکتری تخصصی افزایش داشته است.

وی در ارتباط با ظرفیت پذیرش این دانشگاه در مقطع دکتری تخصصی گفت: به دلیل برگزاری مصاحبه علمی، در حال حاضر ظرفیت اعلام نمی‌شود اما در سال گذشته یک هزار و 500 داوطلب در مقطع دکتری تخصصی پذیرفته شدند.

مهرادفر همچنین به روند تصحیح اوراق داوطلبانی که در آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده اند اشاره کرد و گفت: سربرگ اوراق بعد از آزمون که به صورت تشریحی برگزار می‌شود جدا می‌شود و در اختیار استادان مصحح قرار می گیرد. بررسی این اوراق به تدریج انجام می‌شود.

وی افزود: داوطلبانی که اوراق امتحانی آنها در برخی رشته ها زودتر تصحیح شود در اولویت مصاحبه علمی قرار می گیرند. این مصاحبه از اردیبهشت 90 شروع می شود و تا شهریور ماه ادامه دارد.

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: شرط پذیرش داوطلبان در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد 75 درصد نمره آزمون و 25 درصد نمره مصاحبه علمی است.

کد خبر 127969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز