همشهری آنلاین : معاون آموزشی دانشگاه تهران از برگزاری شورای آموزشی دانشگاه تهران طی هفته آتی برای تعیین معیارهای ارزیابی و نحوه امتیاز دادن به افرادی که پس از برگزاری آزمون متمرکز دکتری توسط سازمان سنجش به دانشگاه تهران معرفی می‌شوند خبر داد.

دانشگاه تهران

سید مهدی قمصری - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفتگو با مهر درباره تصمیماتی که می‌تواند در دانشگاه تهران در زمینه شیوه های ارزیابی معرفی شدگان آزمون متمرکز دکتری نهایی شود گفت: پس از اینکه آزمون متمرکز پذیرش دانشجوی دکتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد به هر دانشگاه چند برابر ظرفیت پذیرش در هر رشته دکتری، افرادی معرفی می شود و در این زمان است که دانشگاه بر روی معرفی شدگان باید یک ارزیابی اعمال کند تا به اندازه ظرفیتی که دارد از میان معرفی شدگان، پذیرش کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران افزود: در ارزیابی که دانشگاه بر روی معرفی شدگان انجام می‌دهد نمره آزمون زبان عمومی دانشگاه تاثیر خواهد داشت البته میزان تأثیر هنوز مشخص نیست. به طور قطع فردی که نمره بالاتری در آزمون زبان عمومی اخذ کرده است در اولویت قرار خواهد گرفت.

قمصری افزود: در ارزیابی که دانشگاه صورت خواهد داد پارامترهای مختلفی از جمله نمرات دروس تخصصی ارزیابی خواهد شد و حتی ممکن است برای برخی رشته ها توسط دانشگاه آزمون کتبی برگزار شود. مصاحبه با معرفی شدگان، مقالاتی که تا کنون از آنها منتشر شده، معرفی نامه ها و افتخارات علمی که برخی از آنها دارند می‌تواند از دیگر شاخص های ارزیابی باشد که توسط دانشگاه صورت می گیرد.

وی درباره نحوه تاثیر نمره آزمون زبان عمومی در ارزیابی دانشگاه تهران از افرادی که توسط سازمان سنجش به دانشگاه معرفی می شوند  گفت: احتمال دارد یک درصدی از نمره آزمون زبان عمومی را در نظر بگیریم اما دید کلی این است که آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران در این ارزیابی تأثیر داده شود ولی این که به چه میزان و به چه شکل، هنوز نهایی نشده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران افزود: پیش از این قبولی در آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران شرط لازم برای ورود به مقطع دکتری دانشگاه تهران بود یعنی افرادی می‌توانستند وارد آزمون تخصصی شوند که قبولی در آزمون زبان عمومی را داشته باشند اما از این پس دیگر این شرط لازم حذف می‌شود ولی کسب نمره بالاتر در آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران تا درصدی برای ارزیابی افرادی که توسط سازمان سنجش معرفی می‌شوند موثر خواهد بود که این درصد را شورای آموزشی دانشگاه تعیین می‌کند.

قمصری خاطرنشان کرد: به نفع افرادی که پس از برگزاری آزمون متمرکز دکتری به دانشگاه تهران معرفی می‌شوند است که به طور داوطلبانه در آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران شرکت کنند تا در زمانی که به دانشگاه معرفی شدند نمره خود را ارائه دهند.

کد خبر 123985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز