همشهری آنلاین: هنوز دو هفته از نشت 25 کیلومتری نفت در ساحل دیلم استان بوشهر نگذشته است که سرریز شدن پسماندهای یک چاه نفت دیگر در بوشهر به یک رودخانه فصلی، 150 هکتار از زمین‌های کشاورزی را آلوده کرد و موجب مرگ و میر تعداد زیادی از پرندگان و موجودات منطقه شد.

آلودگی محیط زیست

 غلامرضا کشتکار، مدیرکل مدیریت بحران بوشهر در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام سرریز چاه نفتی در منطقه دیر واقع در بخش دوراهک گفت: متاسفانه سرریز پسماندهای این چاه، منطقه را به مواد اسیدی آلوده کرده است.

 وی با بیان این که پسماندهای این چاه در حال حفر در درون حوضچه‌ای نگهداری شده بود تا معدوم شود افزود: این مواد اسیدی بنا به دلایلی سرریز شد که پس از ورود به رودخانه فصلی به 150 هکتار زمین کشاورزی آسیب رسانده است.

 مدیرکل مدیریت بحران بوشهر بابیان اینکه زمین‌های کشاورزی آلوده شده زیرکشت گوجه فرنگی بوده است، گفت: بنابر گزارشات دریافتی براثر این حادثه تعداد زیادی از پرندگان منطقه تلف شدند که تعداد دقیق آنها هنوز برآورد نشده است همچنین خساراتی نیز به پوشش گیاهی منطقه وارد شده است.

 وی همچنین گفت: چاه نفت شماره 36 در ارتفاعات روستای دوراهک شهرستان دیر این استان به علت آلوده کردن و نابودی مزارع کشاورزی و محیط زیست منطقه روز چهارشنبه با حکم قضایی پلمپ شد.

 وی اضافه کرد: باتوجه به خسارت‌های وارده دادگستری شهرستان دیر حکم توقیف ادامه حفاری این چاه را صادر کرده است تا میزان خسارت وارده تعیین و پس از پرداخت خسارت اجازه فعالیت مجدد داده شود.

شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر واقع است و منابع میدان گازی پارس شمالی در بخش بردخون این شهرستان واقع است.

کد خبر 127915
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز