سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گرسنگی بیش از حد نه تنها افراد را لاغر نمی‌کند بلکه اثر معکوس دارد و باعث چاقی خواهد شد.

چاقی

به گزارش سلامت نیوز، دکتر فروزان صالحی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وقتی فرد خیلی گرسنه بماند و مقدار کمی غذا در اختیارش قرار گیرد همان مقدار کم را به صورت چربی درمی‌آورد و ذخیره می‌کند تا اگر در آینده گرسنه شد بتواند تا مدتی از این ذخایر استفاده کند.

وی افزود: اگر بدن گرسنه نگه داشته شود برای حفظ خودش چربی تولید و ذخیره می‌کند که منجر به چاقی شده همچنین علاوه بر گرسنگی باعث می‌شود تا قدرت یادگیری کم شود.

دکتر صالحی در ادامه درباره سالم بودن مواد غذایی گفت: از دو جنبه می‌توان سالم بودن مواد غذایی را مورد بررسی قرار داد یکی این که به دور از میکروب و آلودگی‌ها باشد و اگر به صورت بسته‌بندی هستند (مثل کیک، شیر و...) باید در هنگام خرید به پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا آن‌ها توجه شود و اگر بسته‌بندی نیست مثل میوه و سبزی باید توجه کنند که ضد عفونی شده باشند.

وی تصریح کرد: چاقی با بسیاری از بیماری‌ها مثل بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان ارتباط دارد و افراد چاق بیشتر در معرض این خطرات هستند.

پس اگر افراد چاق باشند نه تنها ظاهرشان زیبا نیست بلکه از درون هم بیمار خواهند بود و این بیماری‌ها سبب می‌شوند زندگی افراد مبتلا از روند طبیعی خارج شده و مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه خاطر نشان کرد: به دلیل این که علت چاقی دریافت انرژی بیش از حد است، اگر افراد بتوانند انرژی که بیش از حد بدست آورده‌اند را از دست بدهند، باعث می‌شود که چاق نباشند و در واقع ورزش از همین طریق، سبب کم شدن وزن و جلوگیری از چاقی می‌شود.

به گفته وی، انجام فعالیت بدنی و ورزش‌هایی مثل دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و همچنین خوردن غذاها به اندازه کافی، سبب می‌شود افراد همیشه سالم و تندرست بمانند.

کد خبر 127722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز