همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت به دلیل تداوم آلودگی هوا، کاهش ساعت کاری ادارات تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

مصطفی محمد نجار

 به گزارش ایسنا، وزیر کشور گفت: طبق اطلاعاتی که از سازمان هواشناسی بدست آمده است تا پایان امسال مشکلاتی را در خصوص آلودگی هوا خواهیم داشت، البته ممکن است، با توجه به بارندگی و ریزش برف، روزهای خوبی را نیز پیش رو داشته باشیم، اما در مجموع برای جلوگیری و کاهش آلودگی تصمیماتی در مورد کاهش ساعات کاری ادارات اتخاذ شد که در این رابطه بحث سرو غذای کارمندان، بحثی داخلی و مربوط به هر حوزه کاری است و تصمیم گیری با خود مجموعه‌هاست.

 مصطفی محمدنجار در حاشیه نشست مشاوران جوان استانداری‌های سراسر کشور با بیان این خبر، درباره آخرین تدابیر استانداری تهران در خصوص سرو غذای کارکنان با توجه به کاهش ساعات کاری اداری، افزود: برای کاهش آلودگی هوای تهران و همچنین مقابله با آن کمیته اضطرار در تهران تشکیل و کاهش یک ساعت دیگر از ساعت کاری ادارات و ایجاد محدودیت زوج و فرد بعنوان دو راهکار در این کمیته تصمیم گیری شد تا به کاهش آلودگی هوای تهران کمک کند.

 وزیر کشور ادامه داد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، تا اطلاع ثانوی کاهش ساعت کاری ادارات به منظور کاهش آلودگی هوا ادامه دارد.

 آمار دقیق اتباع افغان مجاز و غیرمجاز مشخص شده

  نجار در پاسخ به سوالی درباره سرشماری اتباع غیر مجاز افغان نیز گفت: برای برنامه‌ریزی‌های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در کشور نیازمند آمار دقیق هستیم، بر این اساس یکی از طرح‌هایی که اجرا کردیم، سرشماری ملی اتباع خارجی بود که این طرح برای اولین بار برای اتباع افغانی اجرا شد و آمار افغان‌ها دقیق بدست آمده است. همچنین طرح «ساماندهی اتباع افغان» را که در دست داریم و پیگیری می‌کنیم.

 وی درباره زمان اعلام آمار دقیق اتباع افغان گفت: به موقع آمار دقیق را اعلام خواهیم کرد.

 مخالفت با استانی شدن انتخابات

وزیر کشور درباره استانی شدن انتخابات مجلس نیز عنوان کرد: دولت نظر خود را صریحا اعلام کرده که مخالف این طرح بوده و دلایل خود را نیز در کمیسیون مطرح کرده است.

  نجار درباره انتخابات مجلس نهم نیز تصریح کرد:‌ به موقع اخبار مربوطه را اعلام خواهیم کرد.

 وزیر کشور درباره دور سوم سفرهای استانی دولت نیز اظهار کرد: برنامه‌ریزی سفرهای دولت در ریاست جمهوری انجام می‌شود و بستگی به برنامه‌ریزی‌های رییس جمهور و هیات دولت دارد و تلاش بر این است که هرچه سریعتر دور سوم سفرهای دولت به اتمام برسد و برنامه‌ریزی‌های بعدی برای دور چهارم با شکل جدیدی آغاز خواهد شد، اما از زمان بعدی آغاز این سفرها اطلاعی ندارم.

 وی در ادامه در زمینه طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی که در دهه فجر در کشور به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: ‌در عرصه‌های صنعت، کشاورزی، اقتصاد و پروژه‌های عمرانی چندین هزار پروژه در استان‌های کشور در دست اجراست و بخشی از این پروژه‌ها در ایام دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد، البته بستگی دارد که در چه حوزه‌ای باشد تا مشخص شود چه تعداد پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌ها وزارت کشور در سطح ملی و استانی چندین هزار پروژه است، تصریح کرد: آمار دقیق پروژه‌ها خاطرم نیست و باید ببینم تا اعلام کنم.

 نجار درباره نقش مشاوران جوان گفت: ‌بحث مشاوران جوان از چند منظر برای ما مهم است، چرا که باید از پتانسیل نیروی جوانی، شادابی و نشاط جوانان کشور در برنامه‌ریزی‌های مدیریتی و حکومتی استفاده کنیم.

 وی افزود: مشاوران جوان یک ظرفیت بسیار ارزشمندی هستند که می‌توانیم برنامه‌ریزیها کشور را در جهت جذب و بکارگیری از متخصصان جوان در رده‌های مختلف و تصدی مدیریت‌ها مورد استفاده قرار دهیم.

 وزیر کشور در پایان با بیان اینکه باید زمینه‌های شناسایی مشاوران جوان را در سراسر کشور فراهم کنیم، به استفاده از ظرفیت بالای جوانان متخصص در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: ضمن استفاده از این نیروها باید از تجربیات ارزشمند مدیران نظام نیز به طور شایسته استفاده شود.

کد خبر 127525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز