همشهری آنلاین: دولت با توجه به موقعیت جغرافیایی، بافت جمعیتی مناطق مختلف کشور، شرایط و امکانات و تقاضاهای مردمی، با تشکیل سه شهر جدید شمس‌آباد در استان خوزستان، و شهرهای شاپورآباد و گلشن در استان اصفهان موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری با تشکیل شهر جدید شمس آباد در شهرستان دزفول استان خوزستان موافقت کردند.

براساس این مصوبه، روستای شمس آباد مرکز دهستان شمس آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان دزفول در استان خوزستان پس از تجمیع با روستاهای خلطه، توحید و قلعه سید به شهر تبدیل و به عنوان شهر شمس آباد شناخته می‌شود.

بر این اساس، وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت با تبدیل روستای شاپورآباد از توابع دهستان شاپورآباد بخش حبیب‌الله شهرستان برخوار در استان اصفهان به شهر شاپورآباد موافقت کردند.

بر اساس مصوبه دولت، روستای موسی آباد مرکز دهستان موسی آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان دهاقان در استان اصفهان پس از تجمیع با روستاهای دولت آباد و مهدی آباد به شهر تبدیل شد که بر اساس مصوبه دولت از این پس به عنوان شهر گلشن شناخته می‌شود.

این دو مصوبه در آبانماه سال 1389 پس از تایید رییس‌جمهور از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا به دستگاهای ذی ‌بط ابلاغ شده است.

 

کد خبر 120271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز