گروه شهری: سال 90 ، سال توسعه حمل‌ونقل سبز در تمام مناطق شهر تهران خواهدبود.

دوچرخه

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مدیریت شهری قصد دارد فرهنگ دوچرخه سواری را در پایتخت نهادینه کند، گفت: به این منظور سال 90، سال توسعه دوچرخه سواری در تهران خواهد بود. سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دنیا استفاده از دوچرخه به بخشی از فرهنگ شهرنشینی تبدیل شده و در تهران نیز در اقدامی زیربنایی امکانات و تسهیلات ویژه‌ای به‌منظور استفاده از دوچرخه در نقاط مختلف شهر فراهم شده و در تلاشیم تا در تمام سطح شهر بتوانیم نسبت به ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری اقدام کنیم.

وی از ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در 12 منطقه تهران خبر داد و اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال آینده شاهد تجهیز تمام مناطق تهران به مسیرهای ویژه دوچرخه سواری باشیم و با آماده کردن زیرساخت‌های لازم زمینه فراگیر شدن استفاده از دوچرخه را فراهم کرده و دوچرخه‌سواری را در تمام سطح شهر گسترش دهیم.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه به موازات ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری نباید دوچرخه‌سواران را تنها به این مسیرها محدود کنیم، تصریح کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که دوچرخه سواران بتوانند در معابر شهری و همزمان با ترافیک تردد کنند که البته تفکیک مسیر برای تردد دوچرخه‌ها و انتخاب مسیرهایی با شیب کمتر برای دوچرخه سواران بهتر است. وی با اشاره به اینکه به تردد دوچرخه سواران در تهران به 2شیوه توجه خواهیم داشت،

اضافه کرد: یکی ایجاد مسیرهای اختصاصی حتی اگر بخشی از مسیر حرکت خودروها را به دوچرخه‌ها اختصاص دهیم و دیگری توسعه دوچرخه‌سواری در مسیرهایی که الزام به جداسازی مسیر تردد دوچرخه‌ها نیست تا دوچرخه‌سواران بتوانند از طریق جریان ترافیک و همراه با سایر وسایل نقلیه در معابر شهری تردد کنند.

وی با اعلام اینکه اولویت نخست، احداث مسیرهای دوچرخه سواری در معابری است که شیب استاندارد دارند، افزود: همچنین در تلاشیم تا برای افرادی که از دوچرخه‌های شخصی خود برای تردد در شهر استفاده می‌کنند، پارکینگ‌های نگهداری دوچرخه در نقاطی مانند ایستگاه‌های مترو ایجاد کنیم تا همه شهروندان بتوانند از دوچرخه برای تردد در سطح شهر استفاده کنند. معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه ابتدا باید دوچرخه را در اختیار شهروندان قرار دهیم و شرایط را برای دوچرخه سواری آنها فراهم کنیم و سپس انتظار گسترش دوچرخه سواری را داشته باشیم،

اظهار کرد: در این صورت و با در دسترس قراردادن دوچرخه و فراهم‌کردن شرایط، شهروندان از این وسیله استقبال می‌کنند و به مرور فرهنگ دوچرخه سواری نهادینه می‌شود. معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مصمم است در جهت حفظ محیط‌زیست و کاهش ترافیک، شبکه دوچرخه سواری را گسترش داده و شرایطی را فراهم کند تا شهروندان به‌صورت گسترده از دوچرخه استفاده کنند.

دوچرخه سواری در غرب تهران

شهردار منطقه5 نیز در این زمینه به توسعه دوچرخه‌سواری در شهر تهران اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از مسیر دوچرخه سواری ایستگاه مترو صادقیه 2 خانه‌دوچرخه نیز راه‌اندازی شد. سعید طلوعی با اشاره به برنامه‌های منطقه در توسعه و احداث مسیرهای دوچرخه گفت: با توجه به تاثیر‌گذاری استفاده از دوچرخه در کاهش آلودگی هوا و همچنین برنامه‌های مدیریت شهری در افزایش سهم دوچرخه در حمل‌ونقل عمومی، طرح احداث و توسعه مسیرهای دوچرخه در برنامه‌های منطقه قرار دارد.

وی افزود: به‌منظور ساماندهی و کاهش ترافیک مسیرهای منتهی به ایستگاه متروی صادقیه، مسیر دوچرخه سواری در خیابان رز غربی در ضلع شمالی ایستگاه مترو احداث شد و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 127319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز