کم کردن فاصله شمال و جنوب شهر و توسعه فضاهای اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی از جمله سیاست‌های مدیریت شهری در چند سال اخیر بوده که با جدیت دنبال شده است.

 در همین ارتباط، شهردار تهران پنجشنبه شب در همایش خاتمان قرآن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) که در منطقه 19 برگزار شد، به برخی از برنامه‌های آینده مدیریت شهری برای توسعه جنوب شهر تهران اشاره کرد. دکتر محمدباقر قالیباف با اشاره به پروژه‌هایی چون تبدیل پادگان قلعه‌مرغی به بزرگ‌ترین تفرجگاه جنوب شهر، توسعه زیرساخت‌هایی مانند مترو در جنوب شهر و نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: ما چه در کارهای کوتاه مدت و چه در کارهای درازمدت براساس قولی که قبلا داده بودیم و بارها هم تکرار کردیم، جنوب شهر را در اولویت قرار داده‌ایم.

 

شهردار تهران با بیان اینکه شهروندان در فروردین ماه سال آینده نمادهای آغاز کار در پادگان قلعه‌مرغی را خواهند دید، گفت: قلعه‌مرغی یک فرصت استثنایی برای رشد جنوب شهر و حتی فرصتی تاریخی برای تمامی تهران است.دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه همایش خاتمان قرآن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) که در منطقه 19 برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: خراب کردن دیوار اصلا کار سخت و مهمی نیست، چنان که ما همین فردا صبح هم می‌توانیم دیوارها را خراب کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم با یک نگاه کوتاه‌مدت و ضربتی چند ساختمان در این محدوده بسازیم بلکه قلعه‌مرغی را یک فرصت مناسب برای رشد جنوب شهر و حتی فرصتی تاریخی برای تمامی شهر تهران می‌دانیم. وی گفت: کار در مجموعه پادگان قلعه‌مرغی از فروردین ماه سال آینده آغاز می‌شود. دکتر قالیباف تصریح کرد: پادگان قلعه‌مرغی به مجموعه‌ای چندبعدی و بزرگ‌ترین تفرجگاه جنوب شهر تبدیل می‌شود.

شهردار تهران در بخشی دیگر از سخنانش در مورد اقدامات صورت گرفته در منطقه 19 و سایر مناطق جنوبی شهر گفت: ما چه در کارهای کوتاه‌مدت و چه در کارهای درازمدت براساس قولی که قبلا داده بودیم و بارها هم تکرار کردیم، جنوب شهر را در اولویت قرار داده‌ایم. وی افزود: اگر منصفانه نگاه کنیم مجموعه اقداماتی که در چند سال گذشته و در این منطقه در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی صورت گرفته، قابل‌توجه است.

همچنین در مسائل زیرساختی در موضوعاتی مثل مترو، جنوب شهر را در اولویت قرار داده‌ایم؛ به‌طوری که 2خط مترو از این منطقه عبور می‌کند و تلاش می‌کنیم تا هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.دکتر قالیباف با تاکید بر اینکه توجه به بافت فرسوده هم از اولویت‌های اصلی ماست، گفت: ما باید در جنوب شهر به‌گونه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم که ارزش افزوده روز به روز افزایش پیدا کند.

مردم و مدیریت شهری برنده شدند

قالیباف درباره اینکه تهران در حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی توانست بین 5 شهر برتر جهان قرار بگیرد، گفت: این مایه افتخار جمهوری اسلامی و تهران است که توانستیم در این حوزه،‌یکی از 5 شهر برتر جهان شویم. وی با اشاره به اینکه سازمان‌های بین‌المللی در بررسی و انتخاب خود از یک‌سو به ایجاد شبکه حمل‌ونقل و از سوی دیگر به استقبال مردم از حمل‌ونقل عمومی توجه داشته‌اند، گفت: استقبال مردم تهران از حمل‌ونقل عمومی بسیار بالا بوده و از این جهت ما امتیازات بالایی را کسب کردیم؛ در واقع در این موضوع هم مردم برنده شدند و هم مدیریت شهری تهران. 

کد خبر 126841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز