گروه شهری: کار ساماندهی 100هزار واحد صنفی و تولیدی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

صافکاری

به گفته محمد احمدی بافنده، قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در تمام حوزه‌های خدمات شهری در حال شناسایی و آماده‌سازی‌ ظرفیت‌ها هستیم و تا سال 1392 نیز در نظر داریم این ظرفیت‌ها را تحویل آن دسته از سرمایه‌گذارانی دهیم که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات شهری داشته باشند.

به گزارش همشهری، احمدی بافنده در این میان از آمادگی شهرداری تهران در واگذاری زمین مناسب یا هر گونه تسهیلات تشویقی در حوزه عوارض و مجوز به سرمایه‌گذاران سخن گفت و تاکید کرد: تمامی مشاغل کارگاهی، آبکاری، تعمیرکاران و صافکاران ساماندهی خواهند شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در مناطق 18 و 4 دو‌پردیس خودرو در مراحل مقدماتی کار ساخت قرار دارد و پس از تکمیل، انواع خدمات تعمیر خودرو، جایگاه سوخت، خرید و فروش خودرو، معاینه فنی و... در این پردیس‌ها به مراجعان ارائه می‌شود. به گفته بافنده فعالیت صنف طلاکاران نیز از آنجایی که با سیانور سر و کار دارند و به‌دلیل اشتغال در محدوده داخل شهر فاضلابشان مستقیما وارد چاه‌های آب جذبی می‌شود، می‌تواند برای سلامت آب شرب مردم ضرر داشته باشد. به‌همین دلیل شهرداری تهران درصدد است طرح ساماندهی تمامی صنوف و تولید‌کنندگان با اولویت آبکاران، تولید‌کنندگان مصالح ساختمانی و مصنوعات فلزی و در وپنجره را که فعالیت آنها به نوعی با سلامت و بهداشت شهر در تعارض است، به اجرا درآورد.

احمدی بافنده یکی از مهم‌ترین لوازم موفقیت این طرح را جلب موافقت صنوف و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دانست و گفت: تعمیرگاه‌هایی که در داخل شهر تعطیل شوند با همکاری شورایاران هر محله متناسب با نیاز هر محل تغییر کاربری پیدا خواهند کرد.

وی با اعلام اینکه یک‌ونیم میلیون نفر در واحدهای صنفی و تولیدی شهر تهران مشغول به کار هستند، تاکید کرد: انتقال یا بهسازی این مشاغل نه تنها به معنی تعطیل‌شدن فعالیت اینگونه مشاغل نیست بلکه این طرح ساماندهی به رونق چرخه اقتصادی و حتی ایجاد ظرفیت‌های متعدد شغلی منجر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از طرح ساماندهی زباله‌های‌ تر خبر داد و گفت: 60درصد 8هزار تن زباله تولیدی روزانه تهران به زباله‌های‌تر اختصاص دارد که در این میان 800تن سبزی‌های مصرفی روزانه تهران است که به‌صورت پاک نکرده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

قائم مقام معاونت خدمات شهری با اعلام اینکه نیمی از وزن سبزی‌های مصرفی شهر تهران (400‌تن) آشغال سبزی اعم از ساقه و گل و لای همراه با سبزی‌هاست، افزود: درصورتی که کار ساماندهی سبزی‌ها در میدان میوه و تره بار به اجرا درآید، علاوه بر اشتغال‌زایی به کاهش زباله ‌تر و تمایل بیشتر مردم به استفاده از سبزیجات منجرخواهد شد.

بافنده همچنین از ساخت و راه‌اندازی 6 میدان جدید تره‌بار در مناطق یک، 4، 18، 5، 11 و 8تا آخر سال‌جاری خبرداد و گفت: طرح جامع هزار هکتاری اراضی شمال تهران (یک و 4 ) با هماهنگی سازمان منابع طبیعی و صاحبان خصوصی این املاک به پایان رسیده و قرار است طرح مناسب جنگلکاری از سوهانک تا پشت سد جاجرود امسال آغاز شود.

کد خبر 127448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز