همه ما در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، مسئولیم.

پاسخ مسيول

همشهری آنلاین_ابوذر چهل امیرانی: در کنار اینکه هرکدام از ما باید در نگهداری از تجهیزات شهری وآباد نگهداشتن محله خود تلاش کنیم، لازم است در زمان مشاهده مشکل یا نقصی در اطراف خود، آن را به مسئولان ذی‌ربط اطلاع دهیم تا نسبت به حل آنها اقدام کنند. در این صورت شهروند مسئولی خواهیم بود و به تبع آن مسئولان نیز پاسخگو خواهند شد.

راه‌های زیادی برای اعلام مشکلات و نیازهای شهری وجود دارد که یکی از آنها اعلام نواقص به سامانه ۱۳۷ است. در کنار این سامانه شما می‌توانید با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ هم تماس بگیرید و خبرنگاران همشهری محله را در جریان این مشکلات قرار دهید تا به مسئولان اعلام کنیم و پاسخ آنها را بشنویم.  

  • درخواست اهالی /مسیرهای دوچرخه‌سواری را خط‌کشی کنید

درخواست از شما، پیگیری از ما، پاسخ از مسئولان

منطقه ۱۷ زودتر از مناطق دیگر جنوب تهران اقدام به ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری کرد. در کنار این اقدام، فعالیت‌های ویژه‌ای هم در این منطقه انجام شد که نمونه‌اش اهدای دوچرخه به دانش‌آموزان برای طی کردن مسیر خانه تا مدرسه بود. با این وجود فعالیت‌های زیادی برای ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه انجام نشده است. به‌عنوان مثال، موتورسواران در این خطوط حرکت می‌کنند و مهم‌تر از آن محدوده حرکت است. به همین دلیل وارد خط روبه‌رویی شده و احتمال برخورد دوچرخه‌سواران با هم وجود دارد.  
احسان‌الله قدیری، ساکن محله بلورسازی 

  • پاسخ مسئول /خط‌کشی مسیرهای دوچرخه‌سواری ادامه دارد

ساخت مسیر دوچرخه درجه یک با هدف‌ ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه پاک در منطقه ۱۷ انجام شده است. پس از این کار با هدف ایجاد انگیزه و ارتقای زیرساخت‌های این مدل حمل‌ونقل در منطقه، اقدام به اجرای عملیات خط‌کشی مسیر ویژه دوچرخه کردیم که نمونه آن در کندرو بزرگراه شهید چراغی و کنارگذر پل قلعه‌مرغی (جنب ستاد بحران) انجام شده است. خط‌کشی مسیرهای دوچرخه‌سواری در منطقه ۱۷ ادامه دارد و با اجرای این طرح سرانه مسیر ایمن‌ تردد دوچرخه‌سواران افزایش یافته و شهروندان بیش از پیش به استفاده از دوچرخه برای‌ تردد در منطقه تشویق خواهند شد.  

سعید سراج /معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۷

کد خبر 603351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha