جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: با اوج گرفتن قیام مردم مصر بر ضد‌دولت این کشور و تشدید بحران سیاسی در برخی کشورهای منطقه، قیمت هر بشکه نفت در بازارهای جهانی به سمت 100 دلار حرکت کرد؛ هرچند سازمان بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است با فروکش کردن بحران مصر، قیمت نفت هم کاهش خواهد یافت.

بورس

همزمان ارزش هر اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش قیمت را تجربه کرد و بیش از 1348 دلار خرید و فروش شد.به گزارش بلومبرگ هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بورس لندن تا ساعت‌17 دیروز بیش از 102‌دلار معامله شد و در بورس نیویورک، هر بشکه نفت سبک آمریکا(وست تگزاس اینترمدییت) 90.92 دلار مورد معامله قرار گرفت.دبیرخانه اوپک هم در تازه‌ترین گزارش خود، ارزش هر بشکه سبد نفتی اوپک را96.82 دلار اعلام کرد.

اما معاون سازمان بین‌المللی انرژی با اشاره به افزایش قیمت نفت در اثر تحولات مصر گفت: با فروکش کردن این تحولات قیمت نفت کاهش خواهد یافت. به گزارش فارس، او تاکید کرد: قیمت نفت به‌علت تنش‌های سیاسی مصر افزایش یافته است و اوپک می‌تواند با استفاده از ظرفیت مازاد تولید خود و افزایش عرضه، قیمت جهانی نفت را کاهش دهد. ریچارد جونز در مصاحبه با بلومبرگ تصریح کرد: بالا بودن سطح ذخایر انرژی در کشورهای صنعتی نیز عامل مهمی در جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت نفت خواهد بود.

احتمال گران‌تر شدن سکه در بازار داخلی

با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی در روزهای اخیر، برخی پیش‌بینی‌ها از احتمال افزایش قیمت سکه در بازار داخلی حکایت دارد. هر قطعه سکه طرح قدیم و جدید در بازار آزاد تهران در روز پنجشنبه به‌ترتیب 417 و 358 هزار تومان فروخته شد و پیش‌بینی می‌شود درصورت بالاماندن ارزش جهانی طلا، در روزهای آینده ارزش هر سکه طرح قدیم از 420 هزار تومان و هر قطعه سکه طرح جدید از 363 هزار تومان بالاتر برود.

کد خبر 127314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز