گروه اقتصادی: رئیس‌جمهور یک روز پس از دادن وعده کاهش قیمت‌ها از فروردین سال آینده روز گذشته در همایشی با حضور استانداران سراسر کشور اعلام کرد:

اقتصاد -یارانه

دولت تازه کنترل تورم را از فروردین‌ماه سال آینده شروع خواهد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه عده‌ای درخصوص هدفمند کردن یارانه‌ها به‌دنبال ماجراجویی هستند، اظهار داشت: این عده به قدری از یاد خدا غافل شده‌اند که تصور می‌کنند اگر این دولت در موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها به‌طور کامل موفق شود در انتخابات آینده مؤثر خواهد بود؛ چنین تصوراتی که انسان همه امور را به قدرت و انتخابات مرتبط کند، اوج سقوط و غفلت از عنایت الهی و امام عصر(عج) است. او افزود: به‌رغم تبلیغاتی که عده‌ای درخصوص هدفمندکردن یارانه‌ها انجام می‌دهند، بدون تردید آینده اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها بسیار بهتر از شرایط کنونی خواهد بود و دولت تازه کنترل تورم را از فروردین ماه سال آینده شروع خواهد کرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید هدفمند کردن یارانه‌ها را با همین قوت ادامه داد تا به جایی برسیم که تمام رفتارها و شیوه‌های استفاده از انرژی در همه بخش‌ها به‌طور کامل اصلاح شود. احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: استانداران بایستی در کنار اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها و پیگیری موضوع مسکن، به بخش اشتغال توجه بیشتری داشته باشند تا در 2سال آینده مشکل بیکاری کشور به‌طور اساسی برطرف شود.

کاهش قیمت‌ها یا مهار تورم؟

به گزارش همشهری، اظهارنظرهای 2 روز اخیر محمود احمدی‌نژاد این پرسش را ایجاد کرده است که آیا برنامه دولت مبنی بر کاهش قیمت‌ها با رویکرد آزادسازی کالاهای ذخیره شده در ماه‌های گذشته از فروردین ماه آینده و تشدید واردات با هدف تنظیم بازار اجرا می‌شود یا اینکه بانک مرکزی و دولت مصمم هستند تا رویکرد انقباضی در سیاست‌های پولی و مالی را با هدف کنترل نرخ تورم در ماه‌های نخستین سال آینده در پیش بگیرند؟

کد خبر 127170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز