دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس در تعقیب مرد جوانی است که بعد از ربودن یک چک میلیونی از بنگاه املاک، با آن اقدام به خرید سکه‌های طلا کرده و متواری شده است.

متهم

ششم تیرماه 1389، وقتی شاگرد یک صرافی برای نقد‌کردن یک چک21 میلیون تومانی به شعبه بانکی در خیابان فردوسی رفت، از سوی ماموران کلانتری 109 بهارستان دستگیر شد.دلیل دستگیری وی این بود که چک ارائه‌شده از سوی شاگرد صرافی، چک مسروقه‌ای بود که از یک بنگاه معاملات املاک به سرقت رفته بود.

با انتقال مرد جوان به مقر پلیس، در تحقیقات اولیه مشخص شد که وی اطلاعی از مسروقه بودن چک نداشته و صاحب صرافی، آن را در مقابل فروش سکه‌های طلا از جوانی 30 ساله دریافت کرده است.با مشخص شدن این موضوع، با دستور قاضی جمالی، بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 21 تهران، تیمی از کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری مرد سارق آغاز کردند.

در نخستین مرحله از تحقیقات مشخص شد که این چک 21میلیون تومانی از یک بنگاه املاک به سرقت رفته است.در بازجویی از مالک بنگاه، وی به کارآگاهان گفت: مدتی قبل برای استخدام مدیر فروش برای بنگاه املاکم، در روزنامه آگهی دادم و در همان زمان بود که جوانی به نام روح‌الله به من مراجعه و درخواست کرد او را استخدام کنم.

من که بعد از مدت کوتاهی کارکردن با وی متوجه شده بودم، او در کارش تبحر دارد، او را استخدام کردم اما در همان ماه اول، بعد از تنظیم قرارداد رهن یک خانه، مرد جوان چک 21میلیون تومانی آن را برداشت و فرار کرد که من هم در تماس با شعبه بانک، موضوع را اطلاع دادم و آنها نیز مانع از نقد شدن چک شدند.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: بعد از مشخص‌‌شدن هویت متهم، مخفیگاه او در منطقه مولوی شناسایی شد اما وقتی ماموران به سراغ وی رفتند، متوجه شدند که او از آنجا متواری شده است.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی، با اشاره به انتشار دستور بدون پوشش چهره متهم از سوی بازپرس پرونده، گفت: از آنجا که احتمال می‌رود متهم جرایم دیگری نیز مرتکب شده باشد، کسانی که از وی اطلاعاتی دارند می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های21864806، 21864796 و 33116035، اطلاعات خود را در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند. مالباختگان و دیگر شکات احتمالی نیز می‌توانند برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان 15 خرداد مراجعه کنند.

کد خبر 127155

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز