رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان گفت: در قالب برنامه تحول در درس «آمادگی دفاعی»، تا پایان فروردین 90 حدود 600 هزار دانش‌آموز دوم متوسطه به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد.

سردار محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مرحله نخست این اردوها ویژه درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان دوم متوسطه از آذرماه سال‌جاری آغاز شده است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه تحول در درس آمادگی دفاعی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج مستضعفین قرار دارد، بر این اساس تلاش شده است تا دانش‌آموزان از طریق مبانی نظری و عملی این درس با ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت آشنا شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان با اشاره به شرکت 45هزار دانش‌آموز دوم متوسطه از 10استان کشور در مرحله نخست این اردوها، گفت: پس از وقفه در برگزاری این برنامه به‌دلیل امتحانات دی‌ماه، مرحله دوم اردوهای راهیان نور از 26دی‌ماه با مشارکت 45هزارنفر از دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان از 19استان کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این اردوها تا 25 اسفندماه ادامه دارد، اظهار داشت: از 25 اسفند 89 لغایت 15 فروردین 90 زمان اوج اعزام کاروان‌های عمومی مردم به مناطق عملیاتی دفاع مقدس است که باعث توقف کوتاه‌مدت اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان دوم متوسطه می‌شود اما پس از آن از 15 الی 30 فروردین 90، بخش سوم و پایانی اعزام دانش‌آموزان واجد شرایط انجام خواهد شد.

کد خبر 127148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز