همشهری آنلاین: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: راهیان نور از بهترین روش‌ها برای مقابله با جنگ نرم است و به همین دلیل استکبار علیه آن جو سازی می کند،‌اعزام اولین کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس ۱۳ مهر انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه شورای هماهنگی و پشتیبانی بسیج فرهنگیان و دانش آموزان که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و سایر اعضاء در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: در دو حوزه برنامه ریزی خواهیم داشت یکی در حوزه آمادگی‌های دفاعی است که با توجه به نیرنگ‌‌ها و هجمه‌های سنگین دشمن به ویژه در منطقه باید همواره آماده بود و دیگری در حوزه راهیان نور است که در واقع انتقال دهنده ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید است .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ناتوی فرهنگی و جنگ نرم افزود: اردوهای راهیان نور یکی از بهترین روش‌ها برای خنثی سازی و مقابله با جنگ نرم است و به همین دلیل استکبار علیه آن جو سازی می کند.

سردار فضلی با اشاره به مستندات آماری، افزایش کاروان های راهیان نور را در اثر استقبال بی نظیر مردم قلمداد و اضافه کرد: در برخی استان ها حجم مراجعات و استقبال مردم به قدری زیاد است که توان پاسخگویی به آن را نداریم .

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، آمار راهیان نور دانش آموزی را در سال 88 کمتر از 30 هزار نفر اعلام کرد که در سال 90 به حدود 900 هزار نفر افزایش یافته است که سال گذشته از شبکه ریلی نیز به‌منظور تامین امنیت جابجایی کاروان ها استفاده شد.

وی برگزاری مسابقات و نمایشگاهی تحت عنوان «رهاورد سرزمین نور» را با هدف تشویق و ترغیب دانش آموزان به ثبت و ضبط مشاهدات خود بصورت داستان، خاطره ، فیلم و عکس را علاوه بر ایجاد رقابتی سالم موجب افزایش انگیزه دانش آموزان عنوان کرد و افزود: خروجی کار در انتقال ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل نو بسیار موثر خواهد بود.

سردار فضلی در ادامه به برنامه ریزی‌های موثر در جهت تامین امنیت کاروان‌های راهیان نور و بسته های فرهنگی از خانه تا خانه اشاره کرد و گفت : علاوه بر بسته های آموزشی برای هر دستگاه اتوبوس 4 الی 5 نفر به عنوان هیات مدیره شامل یک مسئول، یک جانشین، یک مبلغ و یک راوی که از افراد با تجربه و آموزش دیده هستند پیش بینی شده است تا خاطره ای خوش و ماندگار را در ذهن شرکت کنندگان بر جای گذارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خاتمه از همراهی و همکاری صمیمانه وزارت آموزش و پرورش قدردانی و ابراز امیدواری کرد که اعزام اولین کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس روز سیزدهم مهرماه از مرقد حضرت امام (ره) با حضور و بدرقه مسئولان صورت پذیرد.

کد خبر 231124
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز