همشهری آنلاین: جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه دولت یازدهم به مسئله توسعه راهیان نور توجه ویژه داشته باشد گفت: برای امسال حضور یک میلیون دانش‌آموز در اردوی راهیان نور پیش‌بینی شده است.

به گزارش تسنیم، علی فضلی در افتتاحیه همایش فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی سراسر کشور در محل تربیت معلم شهید بهشتی اظهار کرد: امروز در عرصه علم و دانش برای جوانان، نوجوانان و نونهالان، بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان به منزله امانت‌داران فرزندان امت به شمار می‌رود.

وی افزود: دانش‌آموزان در جامه رزمنده در 8 سال دفاع مقدس حضور بی‌نظیر و بی‌بدیل داشته و این می‌شود که بیش از نیم میلیون دعوت امام را برای رفتن به جبهه و خط مقدم لبیک گفتند.

فضلی با بیان اینکه 36 هزار شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس داشته‌ایم تصریح کرد: در 8 سال جنگ تحمیلی حضور پرشوری و انقلابی و عاشقانه دانش‌آموزان را شاهد بودیم و این در حالی بود که رغبت آنان در جنگ علیه باطل هر روز بیشتر می‌شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین راه‌اندازی اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی را کاری مقدس و بصیرتی دانست و اذعان داشت: یکی از اتفاقات مبارک تصمیم آموزش و پرورش و همچنین بسیج مستضعفین برای راه‌اندازی اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور بود.

وی یادآور شد: این اردو در قالب دانش‌آموزی از سال 89 با 350 هزار نفر به صورت آزمایشی آغاز شد و مورد استقبال جدی و بی‌نظیر قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه راهیان نور گفت: وزیر آموزش و پرورش وقت حاجی‌بابایی بارها تاکید کرده که راهیان نور برجسته‌ترین کار فرهنگی آموزش و پرورش است.

فضلی گفت: برای سال 90 یک میلیون نفر زائر اردوهای راهیان نور پیش‌بینی شده بود و در سال 91 نیز با همین جمعیت استقبال جدی را داشتیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: مسئله راهیان نور امروز مورد هدف توطئه‌های دشمن قرار گرفته و آنها در تلاشند که مانع از حضور فرزندان و دانش‌آموزان در کربلای ایران و ضیافت شهدا شوند.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار مورد نیز در حوزه اردوهای راهیان نور تاکنون فقط نیم درصد محقق شده تصریح کرد: امیدواریم دولت یازدهم به مسئله توسعه راهیان نور توجه ویژه داشته باشد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین از پیش‌بینی حضور یک میلیون فرهنگی و دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور سال 92 خبر داد و گفت: مقدمات فراهم شده و از 13 مهر سالجاری 900 هزار دانش‌آموز و 100 هزار فرهنگی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

به گفته فضلی در حوزه دروس آمادگی دفاعی در مدارس نیز محتوا، مدرسان و ساعات درسی به طور جدی مورد بازبینی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 226664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز