همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حماسه سیاسی بزرگی در انتخابات خردادماه خلق شد و همه ملت به این حماسه با شکوه و آثار ماندگار آن مفتخرند. البته تمام حماسه سیاسی این نیست و باید با تحقق خواسته‌ها و آرمان‌های ملت تا رسوایی کامل مستکبران ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی در نشست مشترک بسیج استان چهارمحال بختیاری و جهاد کشاورزی این استان که صبح امروز در شهرکرد برگزار شد، با اشاره به حضور 73 درصدی ملت در انتخابات اظهار کرد: انتخابات اخیر پرده‌برداری از چهره استکبار و فتنه‌گران بود؛ آنان که مردم‌سالاری در ایران را زیر سوال می‌بردند، حال آنکه بر خلاف ادعای دموکراسی‌شان انتخاب‌های خودشان با مشارکت زیر 50 درصدی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به انتظار عمومی برای خلق حماسه اقتصادی در کشور تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند مردم حماسه سیاسی را خلق کرده‌اند و اینک نوبت مسئولان است تا حماسه اقتصادی را بیافرینند اما این تصور غلطی است. نقش مردم در حماسه اقتصادی برجسته است و دولت باید با بازکردن مسیر، مردم را برای مشارکت در حماسه اقتصادی به صحنه آورد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، بیکاری و گرانی را دو مشکل اصلی اقتصاد کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه این دو مشکل، توأمان وجود دارد، راه‌حل‌ها بسیار محدود است که مهمترین آنها استفاده از ظرفیت‌ها و منابع موجود در کشور است که با کمترین نقدینگی بیشترین تولید را خواهیم داشت.

نقدی، اقدامات بسیج را در تحقق اقتصاد مقاومتی یادآور شد و افزود: احداث استخرهای پرورش ماهی، ورمی کمپوست، پرورش قارچ و مرغ محلی از جمله اقداماتی است که بسیج در سراسر کشور اجرایی کرده و برای راه‌اندازی آن وام نیز پرداخت می‌کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، سنتی بودن کشاورزی را از جمله مشکلات پیش رو دانست و ادامه داد: کشاورزان ما کشاورزی خود را از پدران خویش فرا گرفته اند که ضروری است کشاورزی علمی را به آنها آموزش داد.

وی فعالیتهای تخصصی پایگاه‌های بسیج روستایی را در این زمینه یادآور شد و گفت: 9 هزار پایگاه بسیج در روستاهای سراسر کشور وجود دارد که کارگروه علمی کشاورزی با حضور بسیجیان تحصیل کرده در کلیه پایگاه‌های فوق ایجاد می‌شود.

نقدی در پایان با اشاره به سالگرد رحلت حضرت خدیجه (س) و شرایط ایشان و حضرت ابیطالب (ع) در شرایط سخت شعب ابیطالب و محاصره اقتصادی، یادآور شد: پیامبر اعظم (ص) در زیر شدیدترین فشارهای غیر قابل تحمل اقتصادی که هیچگاه برای ما اتفاق نخواهد افتاد مقاومت را از دست نداده و تسلیم دشمن نشدند که این مقاومت درس بزرگی از آن اسوه حسنه است.

کد خبر 223898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز