همشهری آنلاین: سردار نقدی -رئیس سازمان بسیج مستضعفین -در مجمع عالی بسیج اصناف اصفهان پیرامون آثار انقلاب اسلامی گفت: ورشکستگی اقتصادی اروپا و آمریکا دو دلیل دارد، یکی انقلاب اسلامی و دیگری جهانی شدن اقتصاد که موجب شکست خودشان شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری بسیج ، وی در خصوص نقش انقلاب اسلامی در این فروپاشی اقتصادی غرب تصریح کرد: تا قبل از انقلاب، نظام سلطه در تمامی کشور ها بویژه آسیای غربی یا به قول آنها خاورمیانه به چپاول و غارت اموال ملت ها مشغول بود.

سردار نقدی، پیدایش انقلاب اسلامی ایران را موجب بیداری افکار عمومی مردم کشورها دانسته و افزود: انقلاب موجب شد که استکبار نتواند به راحتی از کشورها دزدی کند و در بسیاری از کشورها یغما گری آنها خاتمه یافت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دیگر برکات انقلاب بیان کرد: قبل از انقلاب مساجد تاریخی عربستان حتی مسجد قبا بسیار کوچک و گلی بودند و این همه هتل و تونل و جاده در عربستان نبود حتی مسجد الحرام هم جز فاصله مقام تا کعبه، شنی بود.

وی افزود بسیاری از کشورهای منطقه حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی از کمترین امکانات برخوردار بودند و تمام ثروت آنان توسط اروپا و آمریکا دزیده می شد.

سردار نقدی انقلاب اسلامی را سبب رشد و شکوفایی و عمران و آبادانی این کشورها دانسته و در علت پیشرفت گفت: پس از بیداری مردم، استکبار فهمید نمی تواند به راحتی اموال کشورها را غارت کند. بخشی از همان پول ها را خرج این کشورها کرد تا از ایران اسلامی که در حال بالندگی و پیشرفت بود عقب نمانند وگرنه داد ملت ها در می آمد که ایران ساخته شده و آنها عقب مانده اند.

وی در پایان این بخش از سخنرانی دو ساعته خود تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی نبود اقتصاد سلطه که بر پایه دزدی و غارت و چپاول سنتی و مدرن شکل گرفته فرو نمی پاشید و اگر ایران اسلامی نبود عربستان و کشورهای عربی در فلاکت و بدبختی کامل به سر می بردند اگر چه باید اذعان داشت همین امروز اقتصاد آمریکا با دزدی از چاه های نفت کویت نفس های آخرش را می‌زد.

 

کد خبر 217938
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز