همشهری آنلاین: هزاران تطاهرات کننده در شهرهای استانبول ترکیه و امان پایتخت اردن روز جمعه در حمایت از تظاهرکنندگان مصری تظاهرات کردند.

حمایت هزاران نفر در ترکیه از تظاهرکنندگان مصری

به گزارش ایرنا از آنکارا،صدها تن از نمازگزاران استانبول روز جمعه با برگزاری تظاهرات از قیام مردم مصر علیه دولت حسنی مبارک حمایت کردند.

نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه در مسجد فاتح استانبول در صحن مسجد و خیابانهای مجاور دست به تظاهرات زده و از خواسته های مصری ها برای برخورداری از آزادی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در حالیکه علیه 'حسنی مبارک' رییس جمهوری مصر شعار می دادند، خواهان سرنگونی دولت وی شدند.

از سوی دیگر گروهی از مسلمانان ترکیه نیز روز جمعه با تجمع در مقابل سفارت مصر در آنکارا علیه حسنی مبارک رییس جمهوری مصر شعار داده و وی را به عنوان فرعون مصر خواندند.

شرکت کندگان در این تظاهرات با شعار ' دیروز تونس امروز مصر ، فردا همه جهان' اعلام کردند که برای مقابله با فقر و گرسنگی و رهایی از ظلم ظالمان همه مظلومان جهان باید دوش به دوش هم در این انتفاضه جهانی شرکت کنند.

سخنگوی تظاهرکنندگان با اعلام اینکه دولت مصر با همکاری با رژیم صهییونیستی به محاصره غزه کمک می کند ، افزود: با سقوط دولت حسنی مبارک رژیم صهیونیستی یکی از محافظین خود در منطقه را از دست خواهد داد.

واحد مرکزی خبر  نیز به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد؛ هزاران نفر در امان پایتخت اردن در حمایت از تظاهرکنندگان مصری تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، امروز سومین جمعه است که در اردن در اعتراض به افزایش قیمت ها تظاهرات برپا می شود.

تظاهرکنندگان خواستار کناره گیری دولت الرفاعی، آزادی و عدالت اجتماعی هستند.

کد خبر 126810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز