مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت تولیدکننده پانل‌های خورشیدی، چتر آفتابی ویژه‌ای را عرضه کرده است که می‌تواند انرژی خورشید را در طول روز ذخیره کرده و در طول شب انرژی لازم برای روشنایی حیاط را تامین کند

چترهای خورشیدی

به گزارش خبرگزاری مهر، با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی زمستان و فرارسیدن بهار، بسیاری از خانواده‌ها چترهای آفتابی را دوباره به حیاط و باغچه خانه می‌آورند و در طول روز در فضای باز منزل استراحت می‌کنند.

در این راستا، شرکت "سان انرژی"، تولیدکننده پانل‌های خورشیدی کوچک نوعی چتر آفتابی را تولید کرده است که Sunenergy Solar Powered Umbrella نام دارد.

این چتر خورشیدی ظاهری شبیه به چترهای آفتابی معمولی بزرگ به ارتفاع 2.5 متر و قطر تقریبا 2.8 متر است. پارچه این چتر به رنگ خاکستری بوده و در برابر بارش باران ضد آب است.

طرف فوقانی پارچه این چتر پوشیده از پانل‌های خورشیدی فتوولتائیک است که می‌توانند گرمای آفتاب را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند.

انرژی تولید شده توسط این پانل‌ها برای تامین انرژی 24 لامپ "ال. ای. دی" (دیود ساطع کننده نور) کافی است. این لامپ‌ها می‌توانند به مدت 4 ساعت در طول شب، روشنایی حیاط را مشابه نور آفتاب تامین کنند.

این لامپ‌ها همانند چراغ‌های معمولی کلید روشن و خاموش دارند. این چتر به قیمت 109.99 دلار در روی سایت آمازون به فروش می‌رسد.

کد خبر 126403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز