همشهری آنلاین: گزارش‌های مالی شرکت اپل که روز گذشته منتشر شد نشان می‌دهد این شرکت در سه ماهه پایانی سال 2010 رکورد فروش تعطیلات پایان سال میلادی را شکسته‌است.

apple quarterly profit record

به گزارش بی‌بی‌سی، در سه ماهه سوم سال 2010 تا روز 25 دسامبر این شرکت سود خالصی معادل 6 میلیارد دلار از 26.74 میلیارد دلار فروش خود کسب کرد.

استیو جابز، مدیر عامل شرکت اپل که پیش از اعلام این خبر برای درمان به مرخصی پزشکی رفته‌است می‌گوید فصل تعطیلات 2010 برای اپل بسیار موفق و بی‌سابقه بوده‌است.

 اپل در این مدت سه ماه نزدیک به 4.13 میلیون دستگاه کامپیوتر فروخت که این میزان نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش داشته‌است. میزان فروش آی‌فون در این دوره نیز با 86 درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 16.24 میلیون دستگاه رسیده‌است.

 غول فن‌آوری آمریکا همچنین موفق به فروش 7.33 میلیون دستگاه آی‌پد شد ولی فروش دستگاه پخش موزیک آی‌پاد با 7 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 19.45 میلیون دستگاه رسید. گفتنی‌است 62 درصد فروش این دوره مربوط به منطقه آسیا و اقیانوسیه و مخصوصاً چین بوده‌است.

 سهام شرکت اپل که در طول روز گذشته با کاهش روبرو شده‌بود با 4 درصد افزایش به 354 دلار رسید.

 استیو جابز خبر مرخصی خود را زمانی اعلام کرد که در آمریکا تعطیل رسمی بود و بازارهای مالی تعطیل بودند. البته با گشایش دوباره بازارها روز سه‌شنبه، هم سهم اپل در کمترین میزان در طول روز 6 درصد کاهش یافت و در پایان ساعت خرید و فروش به با 2.2 کاهش بسته شد.[جابز به مرخصی پزشکی می‌رود]

 نگرانی‌ها از سلامت استیو جابز که نام او با موفقیت رویایی اپل گره‌ خورده‌است، سرمایه‌گذاران بخش فن‌آوری و الکترونیک را نگران ساخته‌است. البته آقای جابز روز گذشته در نامه‌ای که به کارمندان خود در مورد مرخصیش نوشته ‌بود از سال 2011 به عنوان سالی همراه با نوآوری و موفقیت‌های جدید یاد کرد.

 مشکل سلامتی آقای جابز در بین سال‌های 2008 و 2009 وخیم شد و وی برای مدت شش ماه تحت درمان و عمل جراحی پیوند کبد قرار گرفت. با این حال در دو سال گذشته ارزش شرکت اپل در بازارهای آمریکا چهار برابر شده‌است.

کد خبر 126185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز