دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

با آنکه دبیر شورای‌عالی آموزش و پرورش اخیرا از احتمال تقسیم دوره ابتدایی به 2دوره 3 ساله خبر داد اما وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد ساختار 6، 3، 3 در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده ‌است.

مدرسه

حمید‌رضا حاجی‌بابایی گفت: آنچه اکنون در دستور کار شورا قرار دارد، نحوه اجرای این ساختار، فلسفه تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین است که به‌طور همزمان در دست بررسی است.وی در واکنش به اعلام نظر برخی مسئولان درباره نحوه تغییر نظام آموزشی اظهار کرد: یکی از دلایل عمده‌ای که همیشه گفته‌ام «سخنانی را از آموزش و پرورش بپذیرید که وزیر می‌گوید» این است که ناهماهنگی در اظهارنظر نباشد.

حاجی‌بابایی درباره تعطیلی احتمالی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی نیز گفت: نگاه ویژه‌ای به دوره ابتدایی داریم و این بحث وجود دارد که ساختار دوره ابتدایی یک‌بار مورد بحث و بررسی قرار گیرد اما هنوز نظر قطعی داده نشده است.

دلتنگی وزیر

وزیر آموزش و پرورش، دلیل حضورش در مجلس را دلتنگی برای نمایندگان مجلس بیان کرد و گفت: به همین دلیل از ساعت 8 صبح تا 12 در صحن مجلس بودم و با هم صحبت می‌کردیم.اخیرا چند نفر از نمایندگان از حضور وزیر آموزش و پرورش در مجلس برای ارائه توضیح درباره احیای معاونت پرورشی خبر داده بودند.

البته حاجی‌بابایی در این باره اظهار کرد: ممکن است تا زمانی که من در وزارتخانه باشم ، هر کاری به دلایل گوناگون کارشناسی مورد تغییر قرار گیرد و این، برای سرعت بخشیدن به کارهاست.وی با بیان اینکه معاون پرورشی وزارتخانه به‌زودی معرفی می‌شود، ادامه داد: اخیرا نامه‌ای را به حدود 200هزار نفر از مدیران مدارس و مربیان و نیز به نمایندگان مجلس فرستاده‌ایم و از آنان پرسیده‌ایم که «از نظر شما احیای معاونت پرورشی یعنی چه؟».

کد خبر 126033

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز