گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد خبر تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه،که پیش ازاین نیز مطرح شده بود و تصویب نشد بار دیگر از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح شد اما باز وی با عقب‌نشینی از اظهارات خود آن را رد کرد.

مدرسه کلاس دختران

فاطمه قربان با رد خبر تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه اعلام کرد: شاید در مجتمع‌های روستایی برای برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت و جلسات هماهنگی به ضرورت، مدارس تعطیل شود.وی که پیش از این از بررسی مجدد طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی خبر داده‌بود به مهر گفت: به‌طور کلی در آموزش و پرورش تعطیلی روزهای پنجشنبه مطرح نبوده و نیست و تنها بحث بر سر این است که کلاس‌های درس در این روز چگونه برگزار شود.

قربان اذعان کرد: البته تا‌کنون به جمع‌بندی خاصی نرسیده‌ایم و هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده‌است. معاون وزیر آموزش و پرورش که پیش از این اعلام کرده بود درصورت تأیید شورای‌عالی آموزش و پرورش، از سال آینده تحصیلی، مدارس ابتدایی روزهای پنجشنبه تعطیل خواهد بود تأکید کرد: مدارس ابتدایی کشور در سال تحصیلی آینده در 6روز و طبق ساعت آموزشی تعریف شده کنونی فعالیت می‌کنند و تنها در روزهای جمعه تعطیل هستند. پرسش این است که آیا اساسا چه ضرورتی دارد که خبرهای تکراری از زبان مسئولان بیان می‌شود؟

اظهاراتی که رد می‌شود

ظاهرا این نوع عملکرد در وزارت آموزش و پرورش به یک رویه بدل شده که مسئولی خبری را اعلام می‌کند و سپس آن را یا رد می‌کنند و یا... .نمونه بارز آن اظهارات اخیر یکی از معاونان وزیر درباره زمان اجرای تغییر نظام آموزشی بود که با واکنش روابط عمومی این وزارتخانه روبه‌رو شد که از اساس آن را تکذیب کرد.

رد تکذیب معاون وزیر

درحالی‌که معاون وزیر آموزش و پرورش بررسی طرح تعطیلی مدارس را انکار می‌کند، وزارت آموزش و پرورش به صراحت اعلام کرد: «طرح تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس ابتدایی، در راستای افزایش بازده آموزشی است نه دنبال کردن تعطیلی مدارس.»
وزارت آموزش و پرورش در واکنش به خبر بررسی مجدد این طرح در سایت خود آورده‌است: «هدف نهایی طرح مذکور درصورت تصویب نهایی در شورای‌عالی آموزش و پرورش تنها اعلام تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه نیست بلکه اهدافی همچون ارتقای انگیزه تحصیلی در دانش‌آموزان از طریق فراهم‌سازی‌ محیطی شاداب و با نشاط در مدارس ابتدایی، دانش‌افزایی معلمان این دوره در راستای تجربیات جهانی، بازنگری در نحوه کلاس‌داری، بودجه‌بندی دروس این دوره را براساس پشتوانه علمی و تجربی جهانی و... دنبال می‌نماید.»

با توجه به توضیحات معاون وزیر و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش مشخص نیست آیا این طرح بررسی می‌شود یا نه؟‌ آیا بررسی همه طرح‌ها در شورای‌عالی آموزش و پرورش حدود 2 سال طول می‌کشد؟ تجربیات جهانی کی به‌روز می‌شود که ما از آنها بهره‌مند شویم؟ و آیا پنجشنبه‌ها تعطیل هست یا خیر؟

کد خبر 125454

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز