همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 142 رای موافق اجباری شدن ثبت سند نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی را تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه تصویب کردند که از این پس ثبت سند نقل و انتقال سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی و به صورت اجباری انجام شود.

این تصمیم با 142 رای موافق، 68 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر به تصویب رسید.

بر این اساس ازاین پس نقل وانتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می شود و دارندگان وسایل نقلیه مکلف اند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی و یا مرکز تعیین شده از سوی راهنمایی و رانندگی برای بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک،پرداخت جرایم ودیون معوقه و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه نمایند.

نمایندگان مجلس همچنین تصویب کردند که نیروی انتظامی می تواند با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امکان استقرار دفاتر اسناد رسمی را به تعداد کافی در مراکز تعویض پلاک فراهم کند.

نمایندگان مجلس تعیین کردند که آیین نامه نحوه اجرای این ماده و نحوه حضور دوره ای و با رعایت نوبت برای تمامی دفاتر اسناد رسمی درمراکز تعویض پلاک توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ظرف یک ماه از تصویب این قانون تهیه و به تصویب رئیس قوه قضائیه برسد.

 بررسی لایحه نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جریمه های مربوط به امورحمل و نقل وعبور و مرور وسایل نقلیه پیش از این ازسوی نمایندگان مجلس انجام شده بود و به دلیل ایرادات شورای نگهبان از ماده 29 این لایحه که مربوط به ثبت سند رسمی در نقل و انتقال خودرو بود مجلس امروز این ایرادات را بررسی کرد و با رای نمایندگان تصویب کرد که از این پس نقل و انتقال خودرو باید با سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

 

کد خبر 125903
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز