جمعه ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دستگیری عوامل ترور شهید علی‌محمدی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان گفت: این اقدام وزارت اطلاعات اسطوره اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را درهم شکست.

به گزارش خبرگزای فارس، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول خود نماز را سر الله و اسم اعظم خداوند برشمرد و گفت: خداوند در وقت نماز خود را به دل‌های صاف نشان می‌دهد چرا که نماز تجلی خدا است.

وی با بیان اینکه ما افتخاری بالاتر از نماز نداریم، به روایاتی از امام صادق(ع) در خصوص بحث نماز اشاره و خاطرنشان کرد: معرفت خدا انسان‌ها را در برابر حق کوچک می‌کند و اگر انسان برای عظمت حق متواضع شد، می‌تواند نفس و غرایض خود را کنترل کند.

امام جمعه موقت تهران به دسته بندی انسان‌ها در ایمان و خودداری از گناهان اشاره کرد و گفت: رسیدن به بهشت راهی جز گذر از تمایلات نفسانی ندارد.

حجت الاسلام صدیقی با قرائت آیه‌ای از قرآن مبنی بر اینکه کسی که در دنیا اراده برتری بر دیگران ندارد خانه آخرت از آن اوست، اظهار داشت: ای وای بر بازی‌های سیاسی و برخی رقابت‌ها که جامعه را به چالش‌ می‌کشد چرا که ریاست طلبی ناامنی و اختلاف و فتنه می‌آورد.

خطیب جمعه امروز تهران در خطبه دوم نماز جمعه تقوا را سنگری که هیچگاه شکست ندارد عنوان کرد و گفت: امروز سالروز امامت جمعه رهبر عزیز انقلاب از ناحیه حضرت امام(ره) است و این افتخاری بود برای نماز جمعه تهران که انشاء الله تا ظهور امام زمان (عج) ایشان ولی امر مسلمین خواهند بود و این افتخاری برای تهرانی‌هاست که امام جمعه آنها نایب امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه به دستگیری عوامل موساد و عوامل ترور شهید علی‌محمدی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: هیچ کس نمی‌دانست که در میان اساتید دانشگاه چهره‌های عرشی وجود دارند که این‌ها برجستگان تاریخ و نقطه عطف در تحول علمی معنوی جهان باید باشند.

اقدامات وزارت اطلاعات اسطوره بودن اطلاعات اسرائیل را درهم شکست

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این دانشمندان هسته‌ای گمنام بودند، گفت: خداوند متعال به دست شرورترین رژیم‌ها این افراد را از قفسی‌ بیرون آورد؛ نیروی وجود آنها منفجر شد و به مقام شهادت رسیدند.

حجت الاسلام صدیقی یادآور شد: این دانشمندان هسته‌ای پایگاه علمی را با خون خود مبارک و سنگر نشینان هسته‌ای را تشویق کردند.

وی با بیان اینکه قطعا ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد گفت که بر این اساس دانشگاه و علوم هسته‌ای که شهادت دارد دیگر اسارت ندارد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شکر گزاریم که خداوند در کمین ستمگران است و دست قدرت خود را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام صدیقی ضمن تشکر از امام زمان (عج) که همیشه مراقب شیعیان خود است، یادآور شد: همچنین از سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات که خداوند قدرت خود را از آستین این عزیزان بیرون آورد، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: تلاش‌های پیگیر و اخلاص و مجاهدت‌های مستمر و توسل و اخلاص سربازان گمنام امام زمان (عج) و پاکی خون شهدا باعث شد تا این پیروزی عظیم رخ دهد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: این پیروزی نشان داد که تنها در مسئله نظامی نیست که اسطوره بودن اسرائیل غاصب در برابر حزب الله شکسته شده است؛ با این پیروزی ثابت شد اینکه دنیا فکر می‌کرد اسرائیل با قدرت آمریکا سنگر بتنی اطلاعاتی دارد، صحیح نیست لذا بعد از پیروزی اخیر این سحر نیز باطل شد.

وی ادامه داد: از طرفی خوشحالیم و خدا را شکر می‌کنیم که ملت ما خدمتگزارانی این چنین شایسته دارد و از طرف دیگر این مایه ننگ بشریت است که سازمان‌هایی مانند سازمان ملل و شورای امنیت که مدعیان حقوق بشر هستند به راحتی می‌بینند که دنیای غرب خصوصا آمریکا از رژیمی که اصل وجود نامشروع است و اساسا ساخته شده تا شاخی باشد تا شکم‌ها را پاره کند و مظلومین را بکشد و خانه‌ها را ویران کند، حمایت می‌کند.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: تا به حال آنها این چهره کریه خود را نشان نداده بودند که اساسا مخالف دانش و دانشمند‌ هستند و نمی‌توانند کسی را که در سنگر علم نشسته، تحمل کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به مناسبات دی ماه و فرار شاه در این ماه اشاره کرد و گفت: در 19 دی ماه در قم قیام مردم این استان، نقطه عطفی برای تضعیف استکبار در ایران بود لذا این قیام خونین استکبار را رسوا کرد.

 در نهم دی ماه فتنه و فتنه‌گر در جامعه منزوی شد

وی افزود: نهم دی ماه از دیگر ایام قابل توجه این ماه است که اهمیت آن کمتر از دفاع 8 ساله از ایران و پیروزی آن زمان نیست.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: در این جنگ نرمی که توسط استکبار از خارج از کشور و در توسط عده‌ای در داخل کشور تدارک دیده بود طی 8 ماه خسارت‌های زیادی بر اسلام، انقلاب و مردم تحمیل شد و باعث ایجاد شکاف،‌ اهانت به مقدسات و مقابله با راه امام(ره) شد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه یادآور شد: آنها فکر می‌کردند که می‌توانند نظام را عوض کنند اما مدد های الهی که در طی این 32 سال همیشه در کنار انقلاب بود این بار هم از آستین ملت بصیر، هوشیار و مومن بیرون آمد و در 9 دی ماه این معجزه صورت گرفته لذا این روز، روز کرامت و تجلی مردم و بصیرت آنها بود.

وی ادامه داد: در این روز بساط جنگ نرم توسط مردم جمع شد و برای همیشه فتنه و فتنه گر در جامعه منزوی شد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به نزولات آسمانی خاطرنشان کرد: این نزولات آسمانی باعث تجدید حیات شد لذا نیازمند شکرگذاری است.

وی در ادامه به شهادت عمار یاسر اشاره کرد و گفت: ایشان شخصیتی بودند که حضرت علی (ع) آن را از همراهان پیامبر می‌دانستند و جزء خواص بودند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه عمار یاسر در بصیرت مردم نقشی بسزا ایفا کرد گفت: ایشان در جایگاهی بودند که حضرت علی (ع) بعد از شهادتشان آروزی مرگ کردند.

کد خبر 125725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز