همشهری آنلاین : شانزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با حضور رئیس جمهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما آغاز به کار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در جشنواره امسال 660 محقق از سراسر کشور شرکت کرده اند که 44 نفر از آنها، عنوان برگزیدگان جشنواره شانزدهم را از آن خود کرده اند.

امسال 133 شرکت کننده در علوم پایه پزشکی در این جشنواره حضور دارند که پنج نفرشان جزو برگزیدگان هستند؛ همچنین از 76 شرکت‌کننده در علوم بالینی، هفت نفر برگزیده و از 56 شرکت‌کننده در علوم دارویی هم پنج برگزیده حضور دارند. در علوم بالینی جراحی 61 شرکت‌کننده و پنج برگزیده، در دندانپزشکی 33 شرکت‌کننده و چهار برگزیده، در تغذیه 80 شرکت‌کننده و پنج برگزیده، در تحقیقات سیستم‌های بهداشتی 18 شرکت‌کننده و سه برگزیده، در علوم توانبخشی و پیراپزشکی 58 شرکت‌کننده و سه برگزیده و در نهایت در فناوری‌های نوین 35 شرکت‌کننده و چهار نفر برگزیده حضور دارند. امسال از میان دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ یک، دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ و از میان دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ دو، دانشگاه بقیه الله رتبه نخست را کسب کرده اند.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد رتبه نخست را در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ سه به خود اختصاص داده است.

مصطفی قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از جمله برگزیدگان جشنواره رازی از ابتدای برگزاری تاکنون 76 استاد، 93 دانشیار، 85 استادیار، 24 مربی، 23 جوان و 80 دانشجو بوده اند که این آمار نشان می‌دهد بیشتر برگزیدگان در کشور مشغول کار و فعالیت هستند و تعداد معدودی در خارج از کشور به سر می‌برند.

کد خبر 125410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز