همشهری آنلاین : رییس گروه استعدادهای درخشان وزارت ‌علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آیین‌نامه جدید استعداد درخشان گفت: بر این اساس، سه ملاک آموزشی، پژوهشی و استمرار در استعداد درخشان بودن، برای پذیرش بدون آزمون برگزیدگان جشنواره‌‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

استعدادهای درخشان

 بر این اساس، سه ملاک آموزشی، پژوهشی و استمرار در استعداد درخشان بودن، برای پذیرش بدون آزمون برگزیدگان جشنواره‌‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

 دکتر یوسف محب‌زادگان در گفت‌وگو با ایسنا،‌ از کیفی‌تر شدن شرایط پذیرش بدون آزمون برگزیدگان جشنواره‌ها خبرداد و گفت: سابق براین افراد به صرف برگزیده شدن می‌توانستند بدون آزمون در دانشگاه‌ها پذیرش شوند که در حال حاضر شرایط پذیرش کیفی‌تر شده است.

وی با اشاره به شرایط پذیرش بدون آزمون برگزیدگان جشنواره‌های علمی در دانشگاه‌ها، افزود: درنظر گرفتن سقف معدل براساس مقطع تحصیلی، درصد مشارکت در جشنواره براساس نوع جشنواره از جمله شرایط موجود است و همچنین نباید بیشتر از دو سال از برگزیدگی این افراد در جشنواره مربوطه گذشته باشد.

رییس گروه استعداد درخشان وزارت ‌علوم با اشاره به عناوین پذیرش بدون آزمون برگزیدگان جشنواره‌ها، اظهار کرد: درحال حاضر سه جشنواره فارابی، رازی و خوارزمی برای پذیرش برگزیدگان درنظر گرفته شده است که اسامی سایر جشنواره‌ها پس از بررسی اعلام می‌شود.

کد خبر 124920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز