همشهری آنلاین : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نحوه انتخاب 5 دانشگاه علوم پزشکی که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه مشمول حمایت ویژه می‌شوند، گفت: این 5 دانشگاه از میان دانشگاه های تیپ یک هستند و سه شاخص برای انتخاب آنها درنظر داریم.

دکتر وحید دستجردی

دکتر مرضیه وحیددستجردی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: تنها یک شاخص مدنظر قرار ندارد و برای انتخاب این 5 دانشگاه، سه شاخص پژوهش، آموزش و اداره دانشگاه (مدیریت) مد نظر قرار می‌گیرد.

وی افزود: دانشگاه هایی که انتخاب می‌شوند جزء دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک قرار دارند و باید در این سه شاخص، توانمندی لازم را کسب کرده باشند.

دستجردی درباره نحوه حمایت از سایر دانشگاه های علوم پزشکی گفت: وزارت بهداشت از همه دانشگاه های خود حمایت می‌کند و به خصوص دانشگاه هایی که در شرایط مرزی با دانشگاه های برتر قرار دارند بیشتر حمایت می‌شوند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: درصورتی که دانشگاه هایی باشند که بدانیم با یک حمایت ویژه به صورت جدی ارتقا پیدا می‌کنند، وظیفه وزارت بهداشت است که از آنها حمایت کند.

 بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه که در مجلس به تصویب رسیده است، 5 دانشگاه علوم پزشکی و 10 دانشگاه وابسته به وزارت علوم مشمول حمایت های ویژه می‌شوند که بتوانند در طول برنامه پنجم به جمع 200 دانشگاه برتر جهان راه یابند

کد خبر 123990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز