بروکسل: با آغاز سال 2011 مردم جهان می‌توانند امیدوار باشند که از دست شارژرهای مختلف گوشی‌های تلفن همراه راحت شوند.

mobile charger

بر اساس توافق کمیسیون اروپا با 14‌شرکت تولید‌کننده بزرگ تلفن همراه قرار است قانون یکی شدن شارژرهای تلفن همراه در اوایل سال جدید میلادی اجرا شود تا دیگر برای مردم شارژر گوشی تلفن همراه یک دردسر نباشد. بر اساس استاندارد جدید، شرکت‌های مهم ساخت گوشی تلفن همراه از شارژر استاندارد با پورت میکرو یو‌اس‌بی استفاده خواهند کرد که به گفته مسئولان کمیسیون اروپا زندگی را برای مردم راحت‌تر از گذشته خواهد کرد. با یکی شدن شارژرها دیگر لازم نیست مردم در موقعیت‌های اضطراری به دنبال شارژر ویژه گوشی خود، زمین و زمان را زیر و رو کنند.

چیدن مداد شمعی برای خلق تصویر

واشنگتن: یک هنرمند آمریکایی برای خلق آثارش از چیدن مدادشمعی‌ها در کنار هم استفاده می‌کند. کریستین فائور، زمانی که بچه‌هایش در حال کشیدن نقاشی با مداد شمعی بوده‌اند به فکر استفاده از این روش افتاده و اکنون آثار مختلفی را با کنار هم چیدن رنگ‌های مختلف مداد شمعی در جعبه خلق کرده است. این خانم می‌گوید: هر جعبه مداد شمعی برای من یک دنیای جدید است. شاید این نوع استفاده از این ابزار نقاشی عجیب به نظر برسد اما مردم استقبال خوبی از این روش جدید کرده‌اند. خانم فائور برای چیدن مداد شمعی‌ها ابتدا یک پرینت رنگی از عکس مورد نظرش می‌گیرد و سپس با حوصله شروع به انتخاب رنگ‌ها و چیدن مداد شمعی‌ها می‌کند. قرار است به زودی این خانم، نمایشگاه خود را برگزار کند.

کم سن‌ترین مربی یوگای جهان

دهلی نو: یک دختر 6 ساله با 2سال تدریس موفق یوگا عنوان کم‌سن‌وسال‌ترین مربی یوگا در جهان را به دست آورده است. شروتی پاندی که 6‌سال دارد اکنون تعداد زیادی شاگرد بزرگسال دارد و تمام وقت‌های روزانه‌اش پر است. کلاس‌های این استاد کوچک 5:30‌صبح شروع می‌شود و شاگردهایش که بعضی از آنها 10‌برابر او سن دارند حرف‌هایش را به دقت گوش می‌دهند. البته شروتی پاندی در خانواده‌اش تنها مورد عجیب و غریب نیست. برادر او هم در سن 5‌سالگی موفق به یاد گرفتن تمام 84‌حرکت یوگا شد و نامش در کتاب رکوردها به ثبت رسید. مربی 64‌ساله شروتی پاندی می‌گوید که انجام حرکات بسیار سخت یوگا در این سن کم باعث تعجب همه مردم شده است.

بد‌آموزی دستگاه آموزش الفبا

لندن: یک پدر انگلیسی از کارخانه تولید کننده یک اسباب‌بازی آموزش الفبا به کودکان شکایت کرده است.قضیه از این قرار است که آقای مارک رنس، این دستگاه را از یک فروشگاه زنجیره‌ای خرید و به عنوان کادوی سال نوی میلادی به دختر کوچکش هدیه کرد. چند روز بعد اما والدین این کودک متوجه شدند دخترشان به جای حروف الفبا یک ناسزا یاد گرفته است.بعد از کنترل این دستگاه مشخص شد که دکمه حرف C‌پس از فشرده شدن به جای تلفظ حرف، یک ناسزا را پخش می‌کند. آقای مارک رنس می‌گوید: من پس از فهمیدن موضوع، عصبانی شدم و از شدت خجالت نمی‌توانستم پاسخی به همسرم بدهم. در مراجعه به شرکت تولیدکننده آنها با عذرخواهی اعلام کرده‌اند که این مسئله به خاطر یک اشکال فنی در خط تولید بوده است.

کد خبر 124734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز