یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

گروه حوادث: مشکوک شدن کارمند دفترخانه به 3 مرد که قصد فروش خانه‌ای میلیاردی در کرج را داشتند، کلاهبرداری بزرگ را ناکام گذاشت.

متهم

2 سال پیش، 3 مرد جوان به یکی از دفترخانه‌های شرق تهران رفتند و گفتند قصد فروش یک خانه میلیاردی در کرج را دارند.
آنها با در اختیار داشتن وکالتنامه‌ و مدارک شناسایی صاحبخانه، مدعی شدند صاحبخانه در خارج از کشور زندگی می‌کند اما آنها را وکیل کرده تا خانه‌ را به فروش برسانند.

با این اظهارات، کارمند دفترخانه طبق روال معمول تمامی اسناد و مدارک خانه را از مردان جوان گرفت تا آنها را برای بررسی و استعلام به اداره ثبت ارسال کند. سپس این مدارک را داخل پاکت گذاشت اما در همین هنگام یکی از مردان جوان رو به او کرد و گفت: اجازه بدهید به جای پست خودمان پاکت را به اداره ثبت ببریم تا کارها زودتر انجام شود. کارمند دفترخانه هم این پیشنهاد را پذیرفت و پاکت را به مردان جوان داد و آنها از دفتر خارج شدند. مردان جوان بعد از ترک دفترخانه، نزد یک جاعل حرفه‌ای رفتند و او به طرز ماهرانه‌ای، جواب استعلام مدارک را برای آنها جعل کرد.

در نامه جعلی نوشته شده بود که مدارک و اسناد خانه و مالک آن درست است و هیچ مشکلی ندارد. آنها سپس نامه جعلی را داخل پاکتی که روی آن مهر اداره ثبت جعل شده بود قرار دادند و دوباره به همان دفترخانه رفتند و به کارمند آنجا گفتند: بعد از اینکه پاکت را به اداره ثبت بردیم، آنها استعلامات لازم را انجام دادند و جواب آن را داخل این پاکت گذاشتند تا به دست شما برسانیم.

کارمند دفترخانه نیز بعد از باز کردن در پاکت و دیدن جواب استعلام‌ها، مراحل انتقال سند و صدور سند جدید برای خانه میلیاردی را شروع کرد و از مردان جوان خواست چند روز دیگر برای دریافت سند جدید که به نام خریدار منتقل شده، به آنجا مراجعه کنند. مردان جوان که تصور می‌کردند نقشه‌شان با موفقیت عملی شده و به‌زودی موفق به فروش خانه میلیاردی خواهند شد، دفترخانه را ترک کردند اما کارمند دفترخانه که به ماجرا مشکوک شده بود، تصمیم گرفت یک بار دیگر اسناد خانه مورد نظر را استعلام کند. درحالی‌که سند جدید خانه میلیاردی آماده شده بود، نتایج استعلام دوباره کارمند دفترخانه هم به دستش رسید و مشخص شد تمامی مدارک و اسنادی که مردان جوان درخصوص خانه میلیاردی ارائه کرده بودند، جعلی بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌داد که این افراد با جعل مدارک و اسناد خانه، قصد داشته‌اند خود را صاحبخانه معرفی کنند و آن‌را به فرد دیگری بفروشند. با مشخص شدن این موضوع، کارمند دفترخانه که پی به نقشه مردان کلاهبردار برده بود، ماجرا را به پلیس و دادسرای ناحیه 4 تهران اطلاع داد و دستور بازداشت مردان کلاهبردار صادر شد اما متهمان که متوجه شده بودند کارمند دفترخانه پی به نقشه آنها برده است، هیچگاه برای گرفتن سند جدید خانه میلیاردی به آنجا مراجعه نکردند. با وجود این تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه یافت اما در این مدت هیچ سرنخی از متهمان به دست نیامد.

سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: تنها سرنخ پلیس برای دستگیری متهمان، عکس فتوکپی شناسنامه یکی از آنهاست؛ به همین دلیل بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ این عکس از شهروندان خواسته درصورت شناسایی متهم اطلاعات خود را از طریق شماره تماس‌های510 55513 یا 51055127 در اختیار پلیس قرار دهند.

کد خبر 124729

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز