همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تا پیش از اولین بازی تیم امید در مسابقه‌های انتخابی المپیک لندن در چهارم اسفندماه سرمربی جدید این تیم را انتخاب و معرفی می‌کنیم.

کفاشیان

 به گزارش ایسنا علی کفاشیان پس از نشست کمیته فنی درباره این نشست اظهار کرد: در این نشست درباره شرایط تیم جوانان و امید بحث‌هایی مطرح شد. ما برای انتخاب سرمربی تیم جوانان پیشنهاداتی را شنیدیم. کارنامه برخی از گزینه‌های خارجی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین برخی از اعضا معتقدند می‌توانیم برای تیم جوانان از مربیان داخلی هم استفاده کنیم که درباره برخی گزینه‌های داخلی هم صحبت‌هایی انجام شد. در نهایت مقرر کردیم تا فریدون معینی به نمایندگی از کمیته فنی با شروع لیگ جوانان از 15 دی‌ماه مسوولیت استعدادیابی بازیکنان جوان و انتخاب آن‌ها را داشته باشد تا بتوانیم هرچه زودتر سرمربی این تیم را انتخاب و معرفی کنیم.

 وی افزود: همچنین هومن افاضلی گزارشی را از روند تیم امید داد که ظاهرا از وضع موجود راضی نیست. او روند کنونی را مناسب تیم امید نمی‌داند و معتقد است همه بازیکنان دعوت شده به این تیم نمی‌آیند. در حال حاضر هم چندین بازیکن در اردوی تیم امید غایب هستند. این مشکل باید با یک برنامه‌ریزی جدی حل شود. غلامحسین پیروانی هم زمانی که سرمربی تیم امید بود می‌گفت که جمع کردن تیم امید بسیار مهم است و مربیان باید همواره تیم کاملی را در اختیار داشته باشند.

 وی افزود: در این نشست به عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ تاکید کردیم تا شرایطی به وجود آید که باشگاه‌ها بازیکنان ملی‌پوش را در اختیار تیم امید قرار دهند و نکته مهم هم لزوم تعامل میان مربیان تیم امید و مربیان تیم‌های باشگاهی است. اگر ما بهترین سرمربی خارجی را هم بیاوریم و نتوانیم تیم کاملی تشکیل دهیم، پول‌مان را به هدر دادیم و مشکلی حل نمی‌شود.

 کفاشیان درباره غیبت امیر قلعه‌نویی و علی دوستی‌مهر در نشست کمیته فنی گفت: ظاهرا برای برگزاری این نشست به قلعه‌نویی اطلاع‌رسانی نشده بود و این ضعف مربوط به بخش اطلاع‌رسانی فدراسیون بوده است. همچنین علی دوستی‌مهر هم مرخصی گرفته و برای استراحت به مشهد رفته است. البته ما بنا داریم تا یکی دو کارشناس دیگر هم به اعضای کمیته اضافه شود. در حال حاضر نماینده بازیکنان و نماینده لیگ دسته یک در نشست حضور ندارد و تعدد کارشناس‌های این کمیته باید به حدی باشد که اگر روزی یکی دو نفر آن‌ها نبودند مشکلی برای تصمیم‌گیری‌ها ایجاد نشود.

 کفاشیان درباره بحث‌هایی که اخیرا درباره استعفایش مطرح شده بود گفت: بحث استعفای من در این مقطع به هیچ وجه به سود فوتبال ما نیست. فدراسیون مجمع دارد که این مجمع بالاترین مرجع تصمیم‌گیری برای مسئولیت آن است. در این مجمع از تمام ارگان‌ها، نماینده‌هایی حضور دارند. اگر این مجمع تشخیص دهد که باید تجدید نظری درباره ریاست فدراسیون داشته باشد، قطعا تشکیل خواهد شد. استعفای من در حال حاضر نمی‌تواند مشکلی از این فوتبال حل کند و اصلا پیش کشیدن بحث آن درست نیست. در این مقطع حساس طرح بحث استعفا از سوی من می‌تواند به شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت تعبیر شود.

 رئیس فدراسیون در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره موضعش نسبت به تشکیل وزارت ورزش و جوانان گفت: این تصمیم در حال حاضر نمی‌تواند خیلی منطقی باشد چرا که وزارت ورزش حق دخالت در کار فدراسیون‌ها را نخواهد داشت. فدراسیون‌ها مجمع دارند که آن تصمیم‌گیرنده اصلی است، حتی روسای هیات‌ها هم توسط مجامع‌شان انتخاب می‌شوند. تصور کنید وزارت ورزش تشکیل شود، آن وقت اگر قرار باشد با یکی دو باخت نمایندگان مجلس شورای اسلامی عملکرد وزارتخانه را به چالش بکشند، آن وزیر بی‌گناه کاری از دستش برنمی‌آید. این تصمیم تبعات منفی زیادی دارد که معتقدم به نفع ورزش ما نیست.

کفاشیان همچنین از لزوم برنامه‌ریزی برای گرفتن میزبانی‌های مسابقه‌های رده جوانان خبر داد و گفت: قرار شد کمیته جوانان در کمیته فنی طرح‌هایی را بیاورد و ما بتوانیم میزبانی برخی رقابت‌های رده جوانان را بگیریم.

 کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد پوشنیک (سرمربی تیم داماش گیلان) برای سرمربی‌گری تیم جوانان صحت دارد، گفت: این مربی هم به ما پیشنهاد شده و یکی از گزینه‌هاست که در کمیته بررسی خواهد شد.

 کفاشیان همچنین درباره انتقادهای برخی داورها نسبت به ریاست کمیته داوران و این که آیا تصمیمی برای تغییر مسئولیت این کمیته دارید؟ گفت: تعطیلات نیم فصل لیگ فرصتی است که ما درباره عملکرد کمیته داوران در نیم فصل نخست ارزیابی‌ای داشته باشیم. ما یک بازنگری کلی در کار این کمیته انجام می‌دهیم و اگر قرار بر تغییر مسئولیت کمیته باشد، در هیات رییسه درباره‌اش تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا عسگری یکی از گزینه‌های شما برای ریاست کمیته داوران است، گفت: ما گزینه‌های زیادی داریم که او هم یکی از آن‌هاست. البته مسعود عنایت هم همچنان به کارش ادامه می‌دهد و یکی از گزینه‌های ما خواهد بود.

 وی درباره نتیجه‌گیری فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان نیز گفت: در حال حاضر تعطیلات کریسمس است و فکر می‌کنم مذاکره‌ها تعطیل شده باشد. بی‌تردید تا شروع جام ملت‌ها سرمربی آینده تیم ملی انتخاب نمی‌شود که بخواهد بازی‌های تیم ایران در این رقابت‌ها را زیر نظر بگیرد.

 رئیس فدراسیون فوتبال در پایان صحبت با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که بالاخره چه زمان سرمربی جدید تیم امید و جوانان مشخص خواهد شد گفت: سرمربی تیم امید تا پیش از اولین بازی این تیم در رقابت‌های مقدماتی المپیک لندن در چهارم اسفندماه انتخاب خواهد شد و تلاش ما این است تا در کوتاه‌ترین زمان سرمربی تیم جوانان را هم انتخاب کنیم.

کد خبر 124712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز