همشهری آنلاین: علی کفاشیان در انتخابات کنفدراسیون آسیا به نفع سعیدلو، رئیس تربیت بدنی کنار رفت اما او هم رای نیاورد و مقابل نپال شکست خود تا ایران در این کنفدراسیون بدون کرسی بماند.

afc

به گزارش ایسنا، انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا عصر 16 دی در حالی به پایان رسید که علی سعیدلو تنها نماینده‌ ایران که برای تصدی سمت نایب رئیسی AFC نامزده شده بود با شکست مقابل نماینده‌ نپال، کشورمان را در کنفدراسیون آسیا بدون کرسی کرد.

 ‌ علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت بدنی از منطقه مرکز و جنوب که ایران در آن قرار دارد کاندیدا شده بود. سعیدلو در این بخش رقبایی از هند، نپال، پاکستان، سریلانکا و قرقیزستان داشت که در رای گیری در رقابت با نماینده‌ی نپال 25 بر 20 شکست خورد تا "گانش تاپا" نایب رییس AFC شود. این در حالی است که از منطقه شرق آسیا نام دکتر چونگ مونگ جون از کره جنوبی مشاهده می‌شود.

 در بخش کمیته‌ اجرایی هم علی کفاشیان از منطقه مرکز و جنوب نامزد شده بود که پیش از آغاز انتخابات به نفع سعیدلو کناره گیری خود را اعلام کرد. پیش‌تر این کرسی در اختیار محسن صفایی فراهانی بود که با استعفای او، علی کفاشیان خودش را برای عضویت در کمیته اجرایی AFC کاندیدا کرد.

 فهرست افراد برگزیده در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا

 ریاست ای اف سی

 محمد بن همام تنها نامزد ریاست AFC بود که برای سومین دوره‌ی متوالی به عنوان رییس AFC انتخاب شد.

 نایب رئیس فیفا

 شاهزاده علی بن حسین، ولیعهد اردن، دکتر چانگ مونگ جون از کره جنوبی را شکست داد و نایب رییس فیفا شد.

 اعضای کمیته اجرایی فیفا

 فرناندو مانیلا از سریلانکا (منطقه جنوب و مرکز)، ماکودی از تایلند (منطقه آسه آن) و ژانگ ژی‌لانگ از چین (منطقه‌ی شرق) انتخاب شدند.

 نایب رئیس ای اف سی

 منطقه غرب

 گانش تاپا از نپال در رقابت با علی سعیدلو توانست 25 رای از 45 رای را به دست آورد و برای یک دوره‌ چهارساله نایب رئیس AFC شود. سعیدلو تنها موفق شود 20 رای به دست آورد.

 منطقه آسه آن

 ولیعهد عبدالله سلطان احمد شاه از مالزی تنها نماینده‌ منطقه آسه آن بود که نایب رئیس این بخش شد.

 منطقه شرق

 ژانگ ژلانگ از چین با کوزو تاشیما از ژاپن و ریچارد کی لای از گوام نامزدهای منطقه شرق بودند که ژلانگ با انصراف دو نامزد دیگر به عنوان نایب رئیس انتخاب شد.

 عضو زن کمیته اجرایی ای اف سی

 محفوظا اختر از بنگلادش تنها نامزد عضو زن کمیته‌ی اجرایی بود که به عضویت این کمیته در آمد.

 اعضا کمیته اجرایی AFC

 منطقه غرب (3 نماینده)

 علی بن خلیفا الخلیفا از بحرین، دکتر حافظ المدلج از عربستان و سعید خالد حمد البوسیدی از عمان با کسب بیشترین آرا انتخاب شدند.

 منطقه مرکز و جنوب (3 نماینده)

 علی عظیم از مالدیو و پرافول پاتل از هند و مخدوم سید فیصل صالح حیات از پاکستان در این بخش انتخاب شدند.

 منطقه شرق (3 عضو)

 ژانگ ژی لانگ از چین که پیش از این به عنوان نایب رئیس بخش شرق انتخاب شده بود از انتخابات کنار رفت و گنبولد بیانامخ از مغولستان، کوزو تاشیما از ژاپن و ریچارد از گوام بدون رقیب انتخاب شدند.

 همچنین وینستونگ لی بو از سنگاپور و تران توان از ویتنام به عنوان اعضای جدید این کمیته انتخاب شدند و زاو زاو از میانمار هم در سمت خود ابقا شد تا شمار اعضای کمیته‌ی اجرایی به 12 نفر برسد.

 مدت کار سمت‌های فوق از سال 2011 تا 2015 خواهد بود.

کد خبر 125120
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز