همشهری آنلاین: امین متوسل‌زاده به عنوان جوانمرد ترین ورزشکار سال 2010 جهان شناخته شد و جایزه‌اش را از دست رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گرفت.

امین متوسل زاده

به گزارش ایلنا، مهاجم فعلی راه آهن وقتی فصل گذشته پیراهن مقاومت سپاسی را بر تن داشت در بازی با استیل‌آذین وقتی دید دروازه بان حریف مصدوم شده و روی زمین افتاده است توپ را به بیرون زد و حاضر نشد دروازه خاللی را باز کند. [قدردانی از اخلاق جوانمردانه امین متوسل زاده ] به خاطر این حرکت او کاندیدای دریافت جایزه بازی جوانمردانه ورزش جهان شده بود و پنجشنبه شب در مراسمی که در هتل بیورویج پالاس شهر لوزان سوئیس برگزار شد، جایزه پیر دوکوبرتن را دریافت کرد. این جایزه همه ساله به ورزشکاری اهدا می‌شود که بارزترین حرکت جوانمردانه را انجام داده باشد.

ژاک روگ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با تقدیر از رفتار جوانمردانه این ورزشکار ایرانی جایزه پیر دوکوبرتن را به مهاجم تیم فوتبال راه‌آهن اهدا کرد. در این مراسم نماینده سازمان جهانی یونسکو، نمایندگان فدراسیون‌ های بین‌المللی فوتبال، والیبال، بسکتبال، دوومیدانی، کشتی و راگبی جهان حضور داشتند.

متوسل‌زاده جمعه شب راهی ایران خواهد شد و از روز شنبه در تمرین های تیم فوتبال راه‌آهن شرکت خواهد کرد. فصل گذشته مقاومت سپاسی به یک دسته پائین تر سقوط کرد و مدیرعامل باشگاه پس از پایان فصل متوسل زاده را مقصر دانسته بود

کد خبر 126806
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز