یک روز پس از اعلام رای کمیته انضباطی درباره تکرار مسابقه ذوب‌آهن، زمانی که مدیرعامل ذوب‌آهن از شکایت این باشگاه به فیفا خبر داد، رئیس فدراسیون گفت که با مدیرعامل ذوب‌آهن برخورد تندی خواهد کرد.

صمد مرفاویی

علی کفاشیان در این رابطه می‌گوید: «تصمیم کمیته انضباطی برای تکرار مسابقه ذوب‌آهن و مس یک تصمیم داخلی در مجموعه فوتبال ایران بوده که باشگاه ذوب‌آهن هم باید از آن تبعیت کند. ما از کمیته انضباطی خواسته‌ایم تا با مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن که به فیفا شکایت کرده برخورد تندی داشته باشد. ذوب‌آهن عضو مجمع فوتبال ماست و باید قبول کند که تمام تصمیم‌ها در این مجموعه گرفته شده و همه باید به آن احترام بگذارند.»

اصغر دلیلی، مدیرعامل ذوب‌آهن بعد از اعلام حکم فدراسیون گفته بود این باشگاه از قبل نامه شکایتی را تنظیم کرده و با توجه به رای کمیته انضباطی این نامه را به فیفا ارسال خواهد کرد. همین موضوع واکنش فدراسیون را برانگیخت. نایب رئیس فدراسیون بر این باور است که باشگاه ذوب‌آهن باید از این فدراسیون عذرخواهی کند. مهدی تاج می‌گوید: «مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن سریعا باید عذرخواهی کند. از این موضوع بسیار ناراحت هستم و اصغر دلیلی در این خصوص با من هم صحبت کرد. ما یک سازمان و تشکیلات مستقل هستیم و درست نیست که فیفا در مسائل داخلی ما دخالت کند.»

حسین عبداللهی، عضو کمیته انضباطی نیز درباره این موضوع تاکید می‌کند: «مدیرعامل ذوب‌آهن مطالبی را بیان کرد که منطبق بر واقعیت نیست. در اساسنامه فدراسیون فوتبال داریم که کلیه اعضا باید متعهد به وظایف خود بوده و درصورت تخطی از آن هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال این اختیار را دارد که در مورد اخراج یا تعلیق عضویت آن عضو متخلف تصمیم‌گیری کند.»

همچنین دیروز شایعه شده بود که فیفا با تکرار بازی مخالفت کرده ولی ‌ رئیس سازمان لیگ مدعی شد که قبل از اعلام این رای از کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا استعلام گرفته شده و دلیل تکرار بازی نقض ماده 14 قانون فیفا است. پس از موضع گیری تند مسئولان فدراسیون، باشگاه ذوب‌آهن سرانجام مجبور به عقب نشینی شد و دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد:« با توجه به منافع و مصالح ملی ترجیح می‌دهیم اعتراضمان به رای صادره کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را در داخل کشور حل و فصل کنیم.»

بازگشت قلعه نویی‌

در حالی نشست کمیته فنی فدراسیون فوتبال برگزار شد که امیر قلعه نویی به‌عنوان یکی از اعضای کمیته فنی در جلسه حضور داشت. سرمربی سپاهان که از تصمیم‌گیری فدراسیون درباره مربیگری تیم امید بدون اطلاع او گله‌مند بود گفته بود که از کمیته فنی فدراسیون کناره‌گیری می‌کند.

امیر قلعه نویی درباره حضورش در نشست دیروز کمیته فنی می‌گوید: «با صحبت‌هایی که در این جلسه شد از تصمیمم منصرف شدم و در خدمت کمیته فنی فدراسیون فوتبال خواهم بود.» این در حالی بود که منصور ابراهیم‌زاده یکی دیگر از مربیان معترض در این جلسه حضور نداشت تا احتمال جدایی‌اش از کمیته فنی قوت بگیرد. البته مهدی تاج در این باره می‌گوید: «ابراهیم‌زاده به‌دلیل تعطیلات لیگ در مرخصی است و این موضوع را به من اطلاع داده بود.»

در جلسه کمیته فنی قرار شد امیر قلعه نویی و مرتضی محصص به‌عنوان ناظران تیم امید با این تیم همکاری کنند. تیمی که هنوز سرمربی خارجی خود را انتخاب نکرده و فعلا با هومن افاضلی به کارش ادامه خواهد داد. این مربی درباره انتقادهایی که به حضورش در تیم امید می‌شود، می‌گوید: «من نظرم را در برنامه 90 گفتم اما باز هم تکرار می‌کنم دست منتقدان درد نکند و من دوست دارم از من انتقاد شود زیرا نمی‌توانم از بیرون کار خودم را بررسی کنم و این انتقادها باعث می‌شود که من کمبودهایم را بتوانم برطرف کنم. کسانی که انتقاد کردند درخصوص شیوه انتخاب و نه شخص من اعتراض داشتند ولی در مجموع من تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین اثر را برای تیم امید داشته باشم.»

کد خبر 124435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز