تالین: مقام‌های دولت استونی دستگاهی به شکل گاو را در میدان اصلی پایتخت این کشور نصب کرده‌اند که پول مردم این کشور را از کرون به یورو تبدیل می‌کند.

euro

واحد پول استونی از نخستین روز سال جدید میلادی از کرون به یورو تبدیل شد و اکنون بسیاری از مردم به دنبال تبدیل پول‌های خود هستند. پیوستن استونی به واحد پولی یورو در حالی که اقتصاد اروپا در شرایط بحرانی قرار دارد باعث نگرانی بسیاری از مردم این کشور شده است. رباتی که به شکل گاو طراحی شده است بخشی از برنامه‌های دولت استونی برای برطرف کردن نگرانی مردم در این رابطه است. مردم کرون‌های قدیمی خود را در داخل این قلک بزرگ می‌اندازند و با نرخ تبدیل روز، یورو دریافت می‌کنند. فقط در 2 هفته نخست سال‌2011 کرون در بازار استونی اعتبار دارد.

ساخت مجسمه از کتاب‌های قدیمی

تایپه: یک هنرمند تایوانی نمایشگاهی برگزار کرده است که تمامی مجسمه‌های آن از کتاب‌های آماده برای بازیافت ساخته شده‌اند. لانگ بن-چن مجسمه‌های خود را با قرار دادن کتاب‌های مختلف روی هم درست می‌کند و بسیاری در نظر نخست تصور می‌کنند آثار او از چوب یا سنگ ساخته شده‌اند.

این هنرمند تایوانی برای ساخت مجسمه‌های خود از کتاب‌هایی استفاده می‌کند که دیگر قابل استفاده نیستند و در آستانه خمیر شدن برای بازیافت قرار دارند. آقای لانگ بن-چن می‌گوید بخشی از زمان ساخت مجسمه‌های او به پیدا کردن کتاب‌های مناسب و قرار دادن آنها در کنار هم می‌گذرد. او سپس کتاب‌هایی را که به ترتیب خاصی روی هم قرار گرفته‌اند، تراش می‌دهد و پس از آن، رویه مجسمه را می‌سازد.

پیرترین پدر جهان به فکر فرزند دوم

دهلی نو: یک کشاورز هندی که با بچه‌دار شدن در سن 94‌سالگی به‌تازگی نام خود را به عنوان مسن‌ترین پدر جهان ثبت کرده است، می‌گوید یک بچه دیگر هم می‌خواهد. فرزند آقای راماجیت راگهو و همسر 59 ساله‌‌ اش به‌تازگی به‌دنیا آمده است و به همین خاطر اکنون او پیرترین پدر جهان شناخته می‌شود. این کشاورز هندی که 9 دهه از زندگی‌اش را بدون داشتن بچه طی کرده است اکنون می‌گوید دوست دارد پسرش از تنهایی خارج شود و یک برادر یا خواهر داشته باشد. راماجیت راگهو که در جوانی کشتی‌گیر بوده، با وجود سن بالایش از سلامتی خوبی برخوردار است و هنوز کارهای سنگین کشاورزی مزرعه‌اش را انجام می‌دهد. پسر این مرد 94 ساله از سلامت کامل برخوردار است.

خوردنی‌ترین خودروی جهان

کالیفرنیا: گروهی از آشپزهای آمریکا خوردنی‌ترین خودروی جهان را با استفاده از خوراکی‌های مختلف درست کردند. این شیرینی بزرگ به شکل یک خودروی قدیمی کارخانه فورد طراحی شده و سرآشپزها در درست کردن آن از مقدار زیادی نان زنجبیلی، آب‌نبات‌های رنگی و شیرینی‌های دیگر استفاده کرده‌اند.

در ساخت این مدل خودروی متعلق به سال 1948‌بیش از 70‌کیلوگرم نان زنجبیلی،140‌کیلوگرم شیرینی تخم‌مرغی، هزاران آب‌نبات رنگی و انواع و اقسام شیرینی‌های دیگر استفاده شده است. این خودرو در نمایشگاه مواد‌غذایی کالیفرنیا به نمایش عمومی درآمده است اما فعلا کسی حق ندارد به آن نگاه چپ کند. قرار است به‌زودی آشپزهای این خودرو در یک مراسم ویژه، آن را برای خورده شدن به نمایش عمومی بگذارند!

کد خبر 124633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز