همشهری آنلاین: مرحله استانی جشنواره قرآنی «مُدهامَتان» در رشته‌های مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه صبح امروز، 10 دی‌ماه، از ساعت 8:30 تا 9:30 به صورت سراسری و هم‌زمان در کشور برگزار شد.

قرآن

«مجتبی میرزایی‌نسب»، مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان و مساجد، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ضمن بیان این خبر گفت: مرحله استانی جشنواره «مُدهامَتان» در رشته مفاهیم قرآن از جزء‌های 27،26 و 28 قرآن کریم، همچنین مسابقات رشته مفاهیم نهج‌البلاغه از خطبه 1 تا 60 از ساعت 8:30 صبح تا 9:30 برگزار ‌شد.

وی افزود: این جشنواره که به صورت کتبی برگزار شد، شامل رشته‌های حفظ (پنج جزء، 15 جزء و حفظ کل)، قرائت تحقیق، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم و نیز رشته‌های اذان، ابتهال و مفاهیم نهج‌البلاغه است که از هر استان یک نفر به مرحله کشوری این جشنواره معرفی می‌شوند.

میرزایی‌نسب اظهار کرد: برخی از همکاران به عنوان ناظر دبیرخانه دائمی جشنواره مدهامتان به استان‌ها جهت نظارت بر اجرای جشنواره اعزام شدند و بنده هم در استان یزد هستم و از برگزاری این جشنواره بازدید داشتم.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره صبح امروز در 18 استان برگزار شد، تصریح کرد: تعدادی از استان‌ها مراسم افتتاحیه‌ای را برگزار و به صورت رسمی این جشنواره را آغاز کردند، همچنین برخی از استان‌ها در هفته قبل این جشنواره را برگزار کرده بودند.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان و مساجد در ادامه سخنانش گفت: آخرین مهلت معرفی نفرات برتر به مرحله کشوری جشنواره مدهامتان تا پایان وقت اداری 15 دی‌ماه اعلام شده است که دبیرخانه مساجد استان‌ها باید نفرات برتر خود را به دبیرخانه اجرایی این جشنواره در استان هرمزگان معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله استانی بالغ بر هفت‌ هزار نفر در سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند، افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود 300 نفر در مرحله کشوری این مسابقات شرکت کنند.

میرزایی‌نسب در پایان سخنانش گفت: استان هرمزگان در دهه سوم بهمن امسال، میزبان نخبگان قرآنی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سراسر کشور در مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان است. 

کد خبر 124515
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز